Cada vegada queda menys per tornar a veure Marc Márquez pujat a la Desmosedici GP23, que l'acompanyarà durant tot el Mundial de 2024, ideada per Ducati. Aquesta vegada, ho farà en els tests de Sepang, i ja amb els colors de Gresini, l'equip que l'ha esperat fins al final després de la seva renúncia a Honda, després d'11 anys de relació. El passat 20 de gener, l'esquadra de Faenza va fer la presentació oficial dels seus pilots, amb els dos germans Márquez com a protagonistes, i amb una gran expectació generada després de l'arribada del '93'.

"El meu objectiu és tornar a divertir-me sobre una moto, per això he canviat d'equip. Els últims 3 anys han estat molt durs i volia una cosa diferent per tornar a divertir-me. Gresini va ser l'únic equip que va decidir esperar-me. És fantàstic poder formar part de la família Gresini", va reconèixer l'ilerdenc en l'esmentada presentació. A més, sobre les seves possibilitats de conquerir el títol va afegir que "només he passat 1 dia amb la moto, 50 voltes, però m'he sentit molt bé. Em sento com un nen amb sabates noves, amb moltes ganes que arribi ja el test de Malàisia. He de pensar que el primer rival soc jo mateix, hi ha molta pressió i he de treballar dur", conscient de les dificultats que comportarà tornar a conquerir un mundial.

Marc Márquez i Àlex Márquez posant com a pilots de Gresini / Foto: Europa Press

Gresini treu pressió a Marc Márquez

Malgrat el hype que ha aixecat el vuit vegades campió del món, i que siguin molts els que el situen com el gran favorit per col·locar un altre entorxat més a la seva vitrina, a Gresini han volgut rebaixar les expectatives. En una entrevista per a Sky, Nadia Padovani es va encarregar d'establir les bases de la que serà la temporada de 2024 per al seu equip. Unes declaracions humils, de perfil baix, que van a l'uníson amb les paraules del '93', que no volen generar massa expectació, almenys al principi.

"Amb Marc les expectatives són altes, però no ens fixem l'objectiu de guanyar el campionat del món", va dir taxativa la propietària de l'esquadra italiana. Al seu torn, Padovani, va fixar l'objectiu 'real', segons ella, del Mundial per a Gresini: "volem estar almenys entre els cinc primers del rànquing". I és que per a l'orgullosa propietària del Gresini, més enllà de comptar amb l'octocampió del món, serà l'asfalt el que els digui en quina posició han d'acabar la temporada. Unes paraules que van molt d'acord amb el declarat per Marc Márquez.

Nadia Padovani somrient / Foto: Europa Press

Nadia Padovani, malgrat el seu humil discurs, assegura que "crec que tenim disponible el millor paquet tècnic possible, però continuem creient que la part humana és fonamental".

Els 4 pilots per davant de Márquez

Ara bé, hi ha 4 pilots per davant de Márquez, o això s'espera, després d'una temporada 2023, que ja va deixar els clars candidats al títol. Com no pot ser de cap altra manera, el número 1 de la graella, és, precisament, el gran favorit, Pecco Bagnaia. Actual bicampió del món, el seu gran maneig a cavall de la Ducati oficial el tornarà a aixecar cap al més alt. El seu company d'escuderia, Enea Bastianini, ja totalment recuperat, també estarà en la terna per 'arrabassar-lo' el tercer entorxat al seu company.

Pecco Bagnaia i Jorge Martín al costat de la copa de campió del món / Foto: EFE

Més enllà de la fàbrica oficial, en el Pramac Racing, tenim Jorge Martín. El madrileny va acabar la temporada en un gran moment de forma i amb un subcampionat que li va fer gust de poc. Martinator portarà, també, la Desmosedici GP 24, per la qual cosa, a priori, partirà en igualtat de condicions que els pilots de Ducati.

L'últim en discòrdia, que ho tindrà un pèl més difícil, és Marco Bezzecchi, que igual com Marc portarà la moto satèl·lit, encara que ell està més acostumat a la Ducati. A diferència de Padovani, Valentino Rossi, sí que veu el seu pilot amb opcions: "Bez va ser fantàstic perquè va decidir quedar-se amb nosaltres: amb ell volem intentar guanyar curses i, amb sort, estar en la lluita per guanyar el campionat del món".