La detenció de l’expresident del Barça, Sandro Rosell, el passat 24 de maig per presumpte blanqueig de diners, podria anar més enllà de les operacions de l’expresident blaugrana al Brasil i afectar també les relacions que va mantenir amb la marca Qatar, segons explica El Confidencial.

La Guàrdia Civil sospita que Rosell es va lucrar amb la publicitat a les samarretes que va vestir el Barça a partir del 2010 amb la marca Qatar Foundation. Rosell va firmar l’acord amb aquesta marca només cinc mesos després d’aconseguir el càrrec i segons els investigadors podria haver cobrat comissions per aquest compromís. Cal no oblidar que la decisió de lluir la marca Qatar a la samarreta va rebre moltes crítiques de l'entorn blaugrana perquè, fins llavors, la samarreta blaugrana lluïa el logotip d’Unicef, i abans no havia lluït mai cap tipus de publicitat en els més de 100 anys d’història del club.

Fins ara la investigació sobre Rosell se centrava en els vincles amb l’expresident de la Confederació Brasilera de Futbol, Ricardo Teixeira, i el cobrament de comissions per la venda de drets televisius de 24 partits amistosos de la selecció brasilera de futbol. Ara també s'exploren els vincles amb empreses, com International Sports Events, dirigida per un magnat saudita i dedicada a la difusió d’esdeveniments esportius.

Segons la Guàrdia Civil, els contactes amb l’empresa saudita van servir al Barça, en el mandat de Rosell, per aconseguir l’acord publicitari amb la Fundació Qatar. De moment, però, els investigadors no han localitzat cap ingrés que demostri que Rosell va obtenir un benefici econòmic per les samarretes.