Lewis Hamilton torna a regnar a Silverstone després d'una carrera marcada per la meteorologia. El '44' ha celebrat entre llàgrimes un triomf que el situa com l'únic pilot de la història a vèncer 9 cops en un mateix circuit. Per darrere seu, un brutal Max Verstappen que ha lluitat contra vent i marea ha aconseguit una gran segona posició per davant de Lando Norris (3r), cosa que el fa una mica més líder del Mundial.

Silverstone i la pluja, la pluja i Silverstone

Amb el semàfor apagant-se a les 16:00 hores en punt, totes les mirades estaven posades en el radar meteorològic. Les primeres corbes trencarien el triplet britànic de partida. Una meravellosa maniobra de Verstappen el posaria tercer en detriment de Norris. Per la seva part, ambdós Mercedes obririen espai al capdavant i, quan tot semblava trobar el seu curs, arribava la pluja i ho posava tot damunt davall.

El problema? Que el traçat de Silverstone consta de 5,901 quilòmetres i en cap de les taques d'aigua que avançava el radar es mullava tota la pista. Leclerc, que havia guanyat tres posicions en la sortida, i Checo Pérez, que havia partit des del pit lane, han estat els primers a arriscar amb els intermedis i han acabat cremant les seves gomes en un tres i no res.

Quan s'han quedat sense pneumàtics, estaven rodant 7 segons més lents que el cap de carrera. Els 5 del davant, per la seva part, han aguantat amb els slicks, patint de valent per aguantar el cotxe a l'asfalt a la zona de Becketts, però regalant un reguitzell d'avançaments dels que feia temps no es veia entre els primers classificats.

Surt el sol i toca jugar-se-la a la inversa

Quan la pluja arribava, el quid de la qüestió estava en qui aguantava més abans de posar els intermedis. Al cap d'uns 15 minuts, el boig estiu britànic ha obert el cel i el sol ha començat a escalfar l'asfalt. En aquest nou escenari, tocava jugar-se-la com uns minuts abans, però a la inversa.

El ball de boxes per tornar als slicks deixava Hamilton com el més afavorit. Norris, víctima d'una aturada lenta, ha sortit segon, però amb un compost tou que apuntava a degradar-se poques voltes abans del final. Paral·lelament, el poleman George Russell, s'ha vist obligat abandonar per un problema de refrigeració. Verstappen ha acabat deixant Norris enrere com un avió, i encara que li ha retallat pràcticament fins al llindar del DRS a Hamilton, ha estat el britànic qui ha pogut tornar a assaborir la victòria.

Hamilton torna al tron per davant d'un Verstappen que ha lluitat contra vent i marea

Verstappen no ha tingut ritme en pràcticament cap moment per lluitar amb els McLaren i els Mercedes, però quan les coses es posen difícils, l'estoïcisme, el talent i la fusta de campió del neerlandès el mantenen en la batalla. A Àustria, encara que amb molta polèmica, va obrir 10 punts més respecte a Norris. Avui, són 3 més, a més a més, havent-lo avançat a les voltes finals.

Per darrere del top 3, Oscar Piastri (4t) avança Checo Pérez en la general davant el nou 0 que ha sumat el mexicà. Per la seva part, Carlos Sainz (5è), es posa a 5 punts del seu company d'equip Charles Leclerc, que també ha tingut una carrera desastrosa a nivell estratègic. Ara, el 'Gran Circ' posa rumb al mític traçat d'Hungaroring d'aquí a dos caps de setmana.