Canvi a les entranyes de LaLiga EA Sports pel que fa als proveïdors dels seus continguts audiovisuals. Si fins a la data era Mediapro qui s'encarregava d'aquesta tasca, a partir de la pròxima temporada, tal com ha confirmat la patronal de clubs aquest dilluns a través d'un comunicat, HBS (Host Broadcast Services) TSA (Telefónica Servicios Audiovisuales) seran les seves substitutes.

L'Òrgan de Control de la Gestió dels Drets Audiovisuals ha ratificat la decisió dels executius de les diferents àrees que han participat en el procés de selecció de les companyies, entre ells, els de l'empresa Abacanto, que ha ofert una consultoria tecnològica audiovisual per avaluar tècnicament totes les candidatures rebudes. D'aquesta manera, a partir d'aquesta llum verda, HBS i Telefónica s'encarregaran de la producció i distribució de LaLiga des de la temporada 2025/26 fins a la 2029/30.

LaLiga adopta el mateix responsable audiovisual que Mundial, Eurocopa, Champions, Jocs Olímpics, Copa Àfrica i Copa del Rei

HBS, una de les companyies de producció audiovisual més influents d'Europa, estarà a partir del pròxim mes d'agost al darrere dels continguts de LaLiga EA Sports. D'aquesta manera, l'ens presidit per Javier Tebas adoptarà el mateix responsable audiovisual que ja tenen els Mundials —des de l'edició del 2002—, les Eurocopes, els Jocs Olímpics, les Copes Àfrica i la Copa del Rei.

Mentre que HBS s'ocuparà de la producció dels mitjans d'explotació de Primera Divisió i Segona Divisió espanyola, Telefónica s'encarregarà de la contribució i la distribució. Així com HBS és àmpliament reconeguda en el panorama europeu, Telefónica és una empresa de referència en l'àmbit espanyol, amb experiència en competicions com la Champions League, la Copa del Rei o els mateixos Jocs Olímpics.

Marc Murtra, president de Telefónica / Europa Press
Marc Murtra, president de Telefónica / Europa Press

La generació de continguts segueix esperant una empresa responsable

I de la mateixa manera que aquest dilluns s'ha anunciat que LaLiga ja té productora i distribuïdora a partir de la pròxima temporada, també ha fet públic que encara no s'ha atorgat el lot relatiu a la generació de continguts. En les pròximes setmanes, abans que finalitzi la temporada esportiva, s'espera que la patronal anunciï nous canvis.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!