En el Celta de Vigo no poden ocultar la preocupació que existeix amb Iago Aspas, el capità i la gran estrella del primer equip, i probablement el jugador més important i emblemàtic de la història de la institució. Perquè de nou va haver de conformar-se amb ser suplent en l'empat del seu equip davant el Girona, i va ser l'últim canvi que va realitzar l'entrenador, Claudio Giráldez, quan tan sols faltaven sis minuts per al xiulet final.

Una situació que ningú no acaba de comprendre, i que el tècnic gallec no ha explicat públicament. És cert que va ser diverses setmanes de baixa per una lesió, però ja fa temps que està recuperat, i s'esperava que quan tornés anés de nou un pilar indispensable. Però contra tot pronòstic, ha preferit apostar per Pablo Durán com a referència ofensiva, i per Willot Swedberg i Iker Losada, cedit pel Betis durant el mes de gener, com a companys en l'atac.

Iker Losada durant la seva etapa en el Celta|Cèltic @noticiascelta
Iker Losada

I el més preocupant és que l'internacional espanyol ja ni tan sols és la primera alternativa a la banqueta, ja que abans es va decantar per introduir Alfonso González al terreny de joc després que l'atacant suec caigués lesionat, i també per Fer López i per Borja Iglesias. En altres paraules, el '10' ha passat de ser la figura de l'equip, a quedar relegat a un discret segon pla, i pràcticament a l'ostracisme, una cosa que ningú no es podia arribar a imaginar fa uns mesos.

A Balaídos no es parla de cap altra cosa durant els últims dies, i molta gent especula sobre la veritable raó que ha portat Giráldez a prescindir d'Aspas. És evident que no és un assumpte esportiu, malgrat que els resultats hagin continuat sent positius sense Iago, i ocupen una còmoda desena plaça en la classificació de La Liga EA Sports. Perquè és, sense cap tipus de debat, el jugador amb més talent de tota la plantilla, i també amb més experiència.

Claudio Giraldez Celta entrenador
Claudio Giraldez

Per tant, només hi ha un motiu per justificar això, i és un problema personal entre ambdós, que amenaça de posar punt final a l'aventura de l'ex del Liverpool i del Sevilla en el Celta, l'equip de la seva vida.

Aspes, amb contracte fins a 2026, però amb ofertes molt interessants per sortir

Aspas va renovar el seu contracte fa tan sols un parell de mesos, i va firmar fins a 2026. Però pot plantejar-se fer les maletes aquest estiu si les coses no canvien, i continua tenint un paper testimonial per a Giráldez.

Es pot plantejar dir adeu al Celta, i ja ha rebut algunes ofertes molt interessants, pràcticament totes, procedents de la Saudi Pro League.