A mesura que passa el temps, continuen revelant-se alguns detalls que romanien ocults de la sortida de Marc Márquez del HRC Honda Factory Team, una notícia que va commocionar tothom a finals de 2023. Perquè l'ilerdenc va decidir renunciar a l'any de contracte que li quedava, malgrat que percebia un salari estratosfèric de 25 milions d'euros a l'any, sent el pilot més ben pagat de la graella, i de tota la història del motociclisme.

Però això no va ser un impediment perquè el '93' decidís posar punt final a la seva relació amb la fàbrica japonesa, amb la qual va competir durant tota la vida, i va ser capaç de guanyar fins a sis títols de MotoGP. No li va importar que sempre el recolzessin durant els anys en els quals va estar lesionat, i es va haver d'operar en diverses ocasions, i va voler anar-se'n per provar sort en un altre lloc, on pogués tenir una moto molt més competitiva, amb el Gresini Racing Team com a destinació final.

Tant el de Cervera com Honda van mostrar en tot moment un respecte mutu, i ambdues parts van agrair per tots els serveis prestats. Però s'ha revelat que des de Tòquio van fer tot el possible perquè el català canviés d'opinió, i romangués a l'equip, posant-li a sobre de la taula una oferta pràcticament irrefusable a nivell econòmic, i que pocs pilots s'haguessin atrevit a descartar. Però el germà gran d'Álex Márquez sí que ho va fer.

Àlex Márquez Gresini
Àlex Márquez Gresini

Sent més exactes, li van oferir renovar-ne per quatre anys més, mantenint el seu increïble sou, és a dir, que podria haver-se embutxacat un total de 100 'quilos' en cas de respectar aquest vincle. Tanmateix, Marc en cap moment no va tenir dubtes, i l'aspecte financer no va ser una cosa important en la seva decisió, ja que volia recuperar la confiança en si mateix, i demostrar a la gent que encara estava preparat per lluitar per victòries.

I el temps ha donat la raó a Márquez, doncs va ser capaç de guanyar tres curses l'any 2024, i finalitzar tercera en el Mundial, i això li va servir per fer el salt al Ducati Lenovo Team, l'equip oficial, on ha començat arrasant, com es va veure en el primer Gran Premi de la temporada, a Tailàndia.

Márquez, un cas oposat al de Fabio Quartararo

Com hem comentat, molt pocs pilots són capaços de rebutjar una oferta econòmica tan elevada, i l'exemple més evident d'això ho podem trobar amb Fabio Quartararo.

Fabio Quartararo EFE
Fabio Quartararo

Malgrat mostrar públicament la seva decepció amb Yamaha, i negociar amb fàbriques com Aprilia o KTM, finalment va acabar renovant el seu contracte fa aproximadament un any, després que li oferissin un salari d'uns 12 milions per campanya.