Mica en mica es van coneixent novetats que afectaran el futur de la Fórmula 1. L'última ha estat la nova associació d'Aston Martin, l'equip de Fernando Alonso, de cara al 2026. Era un secret a veus que s'ha acabat confirmant aquesta passada matinada: Honda serà el subministrador de motors d'Aston Martin.
Honda serà el soci d'Aston Martin al 2026
Un canvi que serà molt important per a l'escuderia britànica, ja que es quedaran amb els motors de Red Bull. Un pas més per poder triomfar a la F1 i per aconseguir el tan desitjat campionat mundial. I és que l'aliança entre Aston Martin i Honda arribarà a partir de la temporada 2026.
Fins aleshores s'hauran de trobar noves solucions i nous reptes per aconseguir guanyar les curses. Serà molt complicat destronar els dos Red Bull, però amb Fernando Alonso tot és possible. I, de moment, ja ha plantat cara i està sent un habitual en els podis.
Fernando Alonso no es descarta per al 2026
Però la realitat és que Honda està desitjant que Fernando Alonso no sigui pilot d'Aston Martin quan es produeixi aquest canvi de normativa a la F1 i quan es faci efectiu el canvi de motors. Alonso acaba contracte al 2024 i sembla complicat que es quedi a Aston Martin fins a més enllà del 2026. Però amb el pilot asturià pot passar de tot.
Honda no vol que Alonso torni a córrer amb motors Honda, ja que en el seu passat a McLaren l'asturià va criticar constantment la marca japonesa per la poca fiabilitat dels motors. Un enemic reconegut, però ara mateix es volen donar una treva de cara al públic. Toshihiro Mibe, el CEO d'Honda, ha dit que "el passat és el passat. Alonso és un supertalent i el respectem enormement com a pilot". Semblant a les declaracions de Koji Watanabe, el president d'Honda Racing Corporation, que ha afegit que "Alonso és un geni com a pilot, el respectem enormement".
Però la realitat és que Honda ja ha deixat caure que li agradaria que un pilot japonès estigués a Aston Martin al 2026. I sabent que Lance Stroll, fill del president d'Aston Martin, té el seu seient assegurat, qui saltaria seria Alonso. Tot i això, els pilots són triats per l'escuderia i no pel fabricant de motor. I Alonso, de 41 anys, no descarta seguir corrent a la Fórmula 1 quan ja en tingui 44: "És veritat que el 2026 hi ha un altre canvi de normativa amb els nous motors... i aquesta és una altra temptació".