A partir de l'any 2026, just amb l'entrada del nou reglament de la Fórmula 1, Aston Martin farà un pas de gegant cap al campionat mundial. I és que, tal com se sap des de fa diversos mesos, Honda serà el nou motorista de la marca de Silverstone, la qual cosa podria fer que l'equip dirigit per Lawrence Stroll continuï pujant en l'escalafó fins a convertir-se en una de les escuderies a tenir en compte per conquerir el mundial. Aquesta temporada, els verds han collit grans resultats, i inesperats, sustentats en un gran Fernando Alonso.
L'asturià ha estat quart en el mundial de pilots, amb un Aston Martin que ha estat el cinquè cotxe de la graella. Encara que el projecte de Stroll és a mitjà i llarg termini, i podria catalogar-se de no massa bona aquesta temporada, el cert és que els anglesos continuen creixent. La pròxima campanya, el 2024, genera il·lusió entre els màxims dirigents de l'equip, conscients que podran continuar desenvolupant el seu monoplaça i continuar avançant en aquesta matèria, amb un gran pilot com és Alonso.
L'il·lusionant projecte d'Aston Martin per a 2026
No obstant això, el 2026, ja amb el monoplaça centrat al nou reglament, i amb Honda proveint Aston Martin, és l'any assenyalat en calendari dels de Silverstone per consagrar-se com a campions del món. Un any que, si tot segueix el seu curs, no tindrà Fernando Alonso sent pilot en actiu, perquè tot apunta que el 2024 serà el seu últim any a la graella.
Hi ha moltes expectatives posades als motors de 2026, i és que la marca nipona, deixant de costats els anys de McLaren (2015-2017), té un passat brillant en la Fórmula 1. Primer, al costat de Williams i McLaren, va aconseguir sis títols de constructors i cinc de pilots entre 1982 i 1992. Ara, en l'actualitat, tots coneixen el domini de Red Bull amb Honda com a motorista.
Tanmateix, els de Milton Keynes no continuaran amb la marca asiàtica i separaran els seus camins a finals de 2025, passant a ser Ford el motorista de Red Bull per a 2026. Una situació que ha aprofitat Aston Martin per donar-li empara a Honda al Gran Circ, amb un projecte que sembla prometedor.
Fernando Alonso no recollirà els brots verds d'Aston Martin
El fitxatge de Fernando Alonso, la quantitat de personal reclutat, la construcció de la fàbrica (mai vista en l'F1) i el desembarcament d'Honda són factors que donen a entendre que Stroll va seriosament. A més, els asiàtics van informar ahir 20 de desembre que començarà a contractar personal relacionat amb motors de Fórmula 1 al Regne Unit per començar a fabricar com més aviat millor les noves unitats de potència.
"Per preparar-se de cara a la nova participació d'Honda en la Fórmula 1 al costat d'Aston Martin a partir de 2026, HRC començarà a contractar enginyers, tècnics i membres del personal d'unitats de potència d'F1 al Regne Unit des de la primavera de 2024. Es publicaran més detalls a mesura que comencem el reclutament", va compartir el fabricant nipó a les seves xarxes socials. El projecte d'Aston Martin per a aquestes dates és molt il·lusionant, però, per desgràcia, Fernando Alonso ja no estarà.