El fitxatge de Marc Márquez per Gresini obeïa a una única raó, en paraules del mateix pilot català, "tornar a divertir-se a sobre de la moto", ni més ni menys. Un fet que, després de l'ocorregut durant les seves 3 o 4 últimes temporades, no podia fer en una Honda amb la qual va mantenir una relació de més d'11 anys. La marca de l'ala daurada, sumida en una petita crisi, va haver de viure l'adeu d'un dels millors pilots de tots els temps i un dels més premiats, davant de la impossibilitat de poder garantir-li una moto competitiva.
Així doncs, l'ilerdenc va decidir emprendre una nova aventura lluny del Japó per viatjar cap a Itàlia, més en concret cap a Faenza, on Nadia Padovani i el seu equip l'esperaven amb els braços oberts, i on a més anava a comptar amb la inestimable ajuda del seu germà Alex Márquez. A priori, ser sota el paraigua de Ducati, recordem que els de Borgo Panigale proveeixen al Gresini de les muntures ideades per Gigi Dall'Igna, hauria de permetre que el '93', més enllà de tornar a sentir-se còmode sobre una moto, torni a lluitar per victòries i per les posicions davanteres.
Jorge Martín avisa de la millora d'Honda
Els tests de Sepang són un bon punt d'inici per conèixer a quin lloc estarà cada equip i cada pilot, per la qual cosa les expectatives durant les primeres jornades oficials eren molt elevades. Els enginyers de totes les marques han treballat a preu fet per aconseguir l'evolució de les seves motos i tancar la bretxa amb les Ducati, que pel que s'ha vist tornaran a ser les favorites, sí, una altra vegada, per emportar-se un nou Mundial. L'equip italià ha ocupat el Top-6, a excepció de la cinquena plaça en la qual s'ha colat Aleix Espargaró amb la seva Aprilia.
Així doncs, Pecco Bagnaia (1r), Jorge Martín (2n), Enea Bastianini (3r) i Álex Márquez (4t) han baixat els cronos fins a 1:56. Marc Márquez ha tancat la sisena posició amb un 1:57 baixos. Més enllà del '93' que acaparava gran part dels focus, Jorge Martín ha estat un dels grans protagonistes de la sessió, i és que ha començat l'any igual que el va acabar, sent realment ràpid. Un fet que l'ha col·locat com un dels principals contendents per alçar-se amb el seu primer entorxat de la categoria reina.
El madrileny s'ha mostrat molt satisfet amb el rendiment mostrat, fins ara, per la seva Demosedici GP24: "Amb el fet que sigui molt similar al de l'any passat estaria molt content, ja que després del que l'any passat vaig fer és complicat acceptar resultats pitjors. Al final l'expectativa és una mica aquesta, però mentre jo gaudeixi a la moto, i ho estic fent ara, crec que podem fer bons resultats, perquè la moto ha donat un 'pas petit' endavant, però he vist que altres motos també l'han donat pel que caldria estar atents i donar el millor de nosaltres".
Jorge Martín: "La Honda m'ha sorprès molt"
Preguntat, precisament, per quines motos creu que són les que ha millorat, Jorge Martín ha sorprès amb unes declaracions que han posat en evidència a Marc Márquez. "Just anava darrere de Marini i se me n'anava en les rectes. Sí, sí. M'ha sorprès molt, l'he vist supergran, però en les rectes se me n'anava. Cent per cent, he entrat al box i he dit, falten cavalls aquí. O va sense gasolina o alguna cosa. És l'única, però m'ha sorprès, és veritat que després de quatre dies de test ja té molt trillat el circuit, però és el que ell pot fer. Caldrà veure que és el que fa en altres circuits quan arribi de rookie de veritat, tanmateix, la veritat és que ens ha sorprès a tots", declarava el pilot del Pramac.
Tot i això, ha estat Joan Mir el que ha registrat millors temps que el seu company a Honda, i ha demostrat clares mostres de la seva progressió. A la marca de l'ala daurada es mostren molt optimistes de cara al pròxim test que se celebrarà a Qatar, el 19 i el 20 de febrer, on s'espera que la Honda faci un pas més en la seva evolució. D'aquesta manera, els japonesos podrien obtenir temps similars a les Ducati, per poder competir de tu a tu, en un ascens estel·lar. Un fet que podria deixar en molt mal lloc al '93'.