Fernando Alonso sap que el seu futur en la Fórmula 1 es complicarà a partir del 2026. En aquell moment, Aston Martin canviarà de proveïdor de motor, que passarà a ser Honda, empresa que no manté una bona relació amb el pilot asturià. I és que quan Fernando Alonso va estar en McLaren va ser molt crític amb Honda, fins i tot provocar una ruptura que encara avui no ha cicatritzat. A Anglaterra, de fet, expliquen que en Honda donen per fet que no hauran de torejar amb Fernando Alonso, fins al punt de posar un nom a sobre de la taula per substituir-lo, el de Yuki Tsunoda.

El pilot japonès està firmant bons resultats en el RB Formula One Team, l'antic Alpha Tauri, l'equip filial de Red Bull i que té motor Honda. Al Japó somien tenir un gran pilot en la Fórmula 1, per la qual cosa aposten perquè Tsunoda passi a Aston Martin, coincidint amb l'arribada dels seus motors a l'escuderia britànica.

Fernando Alonso, parlant amb Carlos Sainz Sènior / Foto: Europa Press

Fernando Alonso vol apropar-se a Honda

"Honda és el campió del món i domina l'esport. És un gran futur per a Aston Martin vincular-se amb Honda. Ara som un equip de treball. Hi ha molts aspectes positius", ha afirmat Fernando Alonso, unes declaracions que busquen el perdó d'Honda. "En el meu cas, serà fantàstic treballar amb Honda. Hem enfrontat molts desafiaments en el passat. Ambdós volem una altra oportunitat i una sensació de tornar a treballar per un objectiu comú, que és guanyar un campionat," ha afegit.

Fernando Alonso va més enllà, conscient que s'ha de guanyar el vistiplau d'Honda si vol seguir a Aston Martin. "Tinc molt respecte per la cultura, les empreses i la gent japonesa; tinc un tatuatge de samurai a l'esquena. Sempre m'ha encantat el Japó. En el passat m'entusiasmava treballar amb Honda, i ara és el mateix. Vegem si funciona millor aquesta vegada".

Carlos Sainz, després de guanyar en Austràlia / Foto: Europa Press

Lluita Fernando Alonso-Carlos Sainz

L'altra opció que contempla Fernando Alonso és la de fitxar per Audi, que el 2026 aterrarà en la Fórmula 1 amb un projecte que apunta a ser guanyador. El problema per a l'asturià és que Carlos Sainz també té el mateix objectiu, amb el benefici no només de l'edat, sinó també del treball als despatxos que està fent Carlos Sainz sènior.

El pilot de ral·lis és l'estrella d'Audi en el Ral·li Dakar, del qual és l'actual campió, i ja fa temps que negocia el futur fitxatge del seu fill per l'extensió de la marca en la Fórmula 1. Fernando Alonso, per la seva part, busca acabar la seva carrera en la Fórmula 1 amb opcions de guanyar curses, per després ser pilot del Dakar.