Ignasi Armengol, director general de Fira Circuit, parla en una entrevista a ON Economia sobre el futur del Circuit de Catalunya i també de la seva vinculació amb la Fórmula 1. Després de tancar un acord per continuar sent seu del Gran Premi de Catalunya de MotoGP fins al 2031, la idea ara és firmar un nou contracte més enllà del 2026 perquè l'F1 continuï a Catalunya. I la idea és que també sigui un contracte per 5 anys més, fins al 2031.
La Fórmula 1 a Catalunya més enllà del 2026?
Armengol destaca que "puc garantir i tinc constància directa del gran esforç que s'està fent en aquest procés de negociació". Tant la Generalitat, que és qui lidera aquesta negociació, com el Consell d'Administració de Fira i de Fira Circuit, són els que estan portant les regnes per tal que l'F1 es mantingui a Catalunya. No és fàcil, però l'acord és cada vegada més a prop.
"És una carrera complexa i que nosaltres pensem que són positius a l'hora de pensar que el resultat serà bo", afegeix Armengol amb optimisme. "Tenim ja més de 30 anys d'F1 al Circuit de Catalunya", i això creu que és garantia per signar la renovació. A més, afegeix que "per a nosaltres aquesta és una força que tenim davant de molts altres països i de molts altres circuits que els costa mostrar aquesta història i aquesta vinculació que han tingut". I acaba dient que "ens fa pensar que això acabarà en un sentit positiu".
La competència entre Barcelona i Madrid
També preguntat sobre la competència que hi ha després de l'arribada de la cursa que se celebrarà a Madrid, Armengol vol fugir de tòpics i d'una guerra que els faria més mal que bé. "No és habitual, però no és excepcional tampoc", afirma sobre l'opció que un país tingui dos Grans Premis. Això passa, per exemple, amb els Estats Units, que aquesta temporada té fins a tres curses.
I Armengol també diferencia que el de Madrid "és un circuit urbà, de construcció anual i que, per tant, els dos formats són molt diferents". El de Catalunya és un traçat que no canvia i que està localitzat en unes instal·lacions dedicades únicament per al món de la velocitat. "Estem bastant convençuts que els promotors actuals o que els propietaris de la Fórmula 1 entenen aquesta diversificació i que ens fa que estiguem en un procés de negociació amb moltes opcions que pugui sortir bé", conclou.
Per acabar, cal recordar que aquest 2025 fa 50 anys de l'última cursa d'F1 disputa a un circuit mític com el de Montjuïc. Un aspecte més per donar un punt extra a la vinculació de Catalunya amb el món de l'automobilisme.