ISDIN va anunciar que ha emprès accions legals contra l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) perquè considera que els informes d'aquesta organització sobre productes de protecció solar, "en els quals la marca surt habitualment malparada, afecten la seva reputació i el seu negoci".
Segons ISDIN, malgrat que, presentant els seus informes i estudis de laboratori, ha rebut el suport i la validació de l'Agència Espanyola del Medicament (Aemps) a tots els seus productes, "la OCU manté que els seus informes estan basats en resultats científics i es nega a rectificar".
"En l'últim estudi de la OCU sobre protectors publicat al març va determinar que el producte d'ISDIN, Fusion Water Magic SPF 50 no complia el factor de protecció de l'etiquetatge. Tot just unes setmanes després, després de rebre informes de laboratori de la companyia, l'Aemps, com ja ha fet en més d'una ocasió, va rectificar a la OCU assegurant en un comunicat que 'el suposat incompliment afectava a l'FP-RAÏM. ISDIN ha facilitat dos assajos, un de realitzat amb el mètode oficial in vivo (N'UNEIX EN ISO 24442), i un altre amb el mètode oficial in vitro (N'UNEIX EN ISO 24443). En ambdós casos el resultat obtingut dona suport a la reivindicació de l'etiqueta'", indica ISDIN.
Després de requerir una rectificació la OCU, ISDIN també ha decidit enviar una carta a 50.000 farmaceúticos i dermatòlegs explicant que l'organització de consumidors, "malgrat tota la documentació científica que li ha aportat la companyia i l'aclariment de l'Aemps", s'ha "negat a una rectificació pública"
En la comunicació a les farmàcies ISDIN explica el motiu de la demanda contra la OCU: "Volem informar-te que acabem de presentar una demanda judicial contra aquesta empresa privada per haver confeccionat i difós un estudi, esbiaixat, mancat de qualsevol metodologia objectiva i basat en estudis irregulars i criteris arbitraris".
A la mateixa carta, assegura que l'informe sobre fotoprotección de la OCU està sent utilitzat en "un assetjament de la marca amb continus atacs denigrants abocats per alguns influencers i/o col·laboradors de conegudes marques competidores".
L'empresa assenyala que "l'èxit" dels seus productes i en concret del Fusion Water Magic SPF 50 a nivell mundial "l'ha portat a estar sempre en el focus de la OCU i d'algunes marques", deixant "entreveure interessos de tercers en danyar la reputació de la companyia".
"Ja el 2019, les principals escoles de farmacèutics van expressar públicament el seu suport a la companyia qualificant els estudis de la OCU com a poc rigorosos i poc creïbles la finalitat de la qual era "fer soroll mediàtic amb interessos desconeguts", afirma ISDIN.