El fitxatge de Marc Márquez per l'equip oficial de Ducati a partir de la pròxima temporada va provocar un incendi a Itàlia. Allà, el '93' és molt odiat per la seva pèssima relació amb Valentino Rossi, i les interminables polèmiques que ambdós van protagonitzar mentre compartien graella. I la gent no acabava d'entendre com la marca transalpina més important de motos allargava la mà al vuit vegades campió del Món, un moviment molt qüestionat.

A més, hi ha crítics que creuen que els de Borgo Panigale han comès un error molt greu. I és que el de Cervera ja no està en el seu millor moment, com és lògic, després de les greus lesions que ha patit en els últims anys, i de la seva avançada edat, 31 anys. Opinen que Gigi Dall'Igna i Davide Tardozzi s'han deixat portar per motius econòmics i de màrqueting, i no pel rendiment esportiu, on Jorge Martín havia fet més mèrits per ascendir l'equip Lenovo.

Jorge Martín Silverstone
Jorge Martín/ Cosina Pramac

El '89' és actualment el líder del campionat, després de remuntar el desavantatge que tenia amb Francesco Bagnaia durant el Gran Premi de Silverstone, a la Gran Bretanya. Tot feia indicar que seria qui acompanyaria a 'Pecco' i vestiria de vermell, però quan l'acord estava pràcticament tancat, van optar per l'ex del Repsol Honda HRC, una cosa que ha portat a 'Martineitor' a deixar la fàbrica i firmar per Aprilia, sent el successor del seu millor amic, Aleix Espargaró.

I no és l'únic comiat dolorós que a Ducati han hagut d'acceptar per la contractació de Márquez. Perquè Enea Bastianini, que és l'actual company del vigent campió a l'equip Lenovo, també se n'anirà, encara que en el seu cas, per unir-se a l'ambiciós projecte esportiu que té KTM. Sorprenentment, serà per firmar per un equip satèl·lit, el Tech 3, encara que amb material de fàbrica, i compartint box amb un altre crac com Maverick Viñales

Boga Bastianini / Foto: EFE
Boga Bastianini/ Foto: EFE

Des d'Itàlia afirmen que Marc ha destrossat a la marca de Bolonya, i que el seu fitxatge ha estat un absolut error, que només portarà problemes.

Augmenta la pressió perquè Márquez només duri un any a Ducati

La pressió perquè a Ducati prescindeixin de Márquez quan finalitzi l'any 2025, malgrat haver firmat fins a 2026, no deixa d'augmentar. I la realitat és que mentre Marc continua sense guanyar curses, Bastianini i Martín es troben per davant en la classificació general, i són els grans aspirants al tron de Bagnaia.

Per aquest motiu suggereixen que es mereixen estar a l'equip oficial molt abans que l'ilerdenc.