Álex Barbany és una de les opcions més avançades per substituir Ferran Reverter com a CEO del FC Barcelona. L'actual director d'ingressos de l'entitat blaugrana, que ja va formar part de la candidatura de Joan Laporta, és una opció que el president contempla, ja que es tracta d'un dels executius amb més jerarquia.
Desavinences entre Reverter i Laporta
La renúncia de Ferran Reverter com a CEO del Barça va ser una notícia inesperada i des del club van començar a treballar per buscar-li un substitut amb la màxima celeritat possible. Les especulacions van posicionar a Mateu Alemany com a possible relleu, però des de l'entitat culer es va descartar i desmentir aquesta opció.
Els motius de la dimissió de Reverter no són clars, però tot fa indicar que les desavinences amb el president Laporta eren vàries. El fitxatge de Ferran Torres, el contracte de patrocini amb Spotify i, sobretot, el model de club, han estat decisions importants sobre les quals sembla que l'exdirectiu de Media Markt no hi estava d'acord. Oficialment, s'ha justificat la renúncia de Reverter per "motius personals".
🕵️♂️ GOSSIP - @xavicampos
— Onze (@OnzeTv3) February 11, 2022
🔵🔴 Qui serà el nou CEO del Barça?#OnzeE3
▶ https://t.co/3j42IcUhFc pic.twitter.com/zU7XgocGAR
Segons el programa Onze de TV3, Álex Barbany és el nom que sona amb més força durant les últimes hores. El directiu català va formar part de la candidatura 'Estimem el Barça', encapçalada per Joan Laporta. Un cop guanyades les eleccions, Barbany va ocupar el càrrec de Chief Revenue Officer (CRO), és a dir, el director d'ingressos del club.
Barbany, ideòleg del Barça Experience Centre
Es tracta d'un home de confiança de Joan Laporta. De fet, el nom de Barbany ja va sortir com una de les possibilitats per ocupar el càrrec de CEO, un cop guanyades les eleccions. Finalment, es va optar per nomenar a Ferran Reverter, qui havia sigut primer executiu de Media Markt. El club vol assegurar-se de tenir ben coberta la posició de CEO, perquè la consideren de vital importància.
Barbany ha estat l'ideòleg del projecte Barça Experience Centre, que vol construir diferents locals arreu del món per atreure nous seguidors i donar a conèixer la marca Barça. Amb aquesta maniobra, juntament amb el creixement a través de nous partners -un d'ells serà Spotify-, l'actual junta directiva blaugrana pretén, en els pròxims tres anys, incrementar en 250 milions d'euros l'economia del club.