El Barça està immers en una crisi econòmica molt profunda, però també és selectiu amb les solucions que li van apareixent. I ara s'ha conegut que Joan Laporta i la seva junta directiva van rebutjar tres possibles patrocinadors principals que haurien resolt una bona part dels problemes econòmics del club blaugrana.

El Barça i la greu crisi econòmica

En l'assemblea general de compromissaris de fa unes setmanes es va confirmar el deute de 1.350 milions d'euros i que l'entitat va patir unes pèrdues de 481 milions en la temporada 2020/21. Unes xifres que originen una gran preocupació tant a dins del club com en l'entorn. I la junta de Laporta ja s'ha posat a treballar per tornar a recuperar la sostenibilitat del club.

Joan Laporta abans de parlar a l'assemblea de compromissaris / EFE

Però la cerca de diners va per diversos camins. Fa uns dies es va aprovar el crèdit de 1.500 milions per destinar a l'Espai Barça, però també va aconseguir la venda del 49% de Barça Studios, que comportaran 50 milions per a aquesta temporada. I més enllà de tot allò que van decidir els socis, també han arribat en els últims mesos diverses propostes per a nou patrocinador blaugrana.

El contracte amb Rakuten acaba aquest 2022, és a dir, al final de la present temporada. I hi va haver una rebaixa per culpa de la crisi de la covid: dels 55 anuals als 30 més variables que cobrarà el Barça aquest curs. Però mirant cap al futur, Laporta té l'enorme responsabilitat de trobar una nova empresa o marca que vulgui lluir al pit de la samarreta del primer equip masculí de futbol del Barça i que també es converteixi en partner principal.

Josep Maria Bartomeu i Hiroshi Mikitani anunciant el patrocini de Rakuten / Sergi Alcàzar

Dues ofertes de patrocini rebutjades

I el Barça ja ha rebut dues ofertes, però les ha rebutjat les dues. Segons informa EFE, dues d'elles eren d'una empresa d'intercanvi de criptomonedes, i l'altra era una empresa índia dedicada a l'educació online.

L'empresa Crypto Exchange, que va arribar a oferir 70 milions d'euros per temporada més una bonificació del 20% segons el rendiment del primer equip masculí de futbol, és una de les tres més grans del seu sector a nivell mundial. Però la proposta, tot i passar totes els controls interns del club, va ser rebutjada per l'actual junta i per l'apartat comercial perquè es tracta d'un sector controvertit.

L'empresa índia d'educació online oferia 58 milions més una bonificació del 15%, però el Barça en volia més de 60. Les negociacions van produir-se abans de l'estiu i el tancament de l'acord es va anar ajornant fins que Leo Messi va marxar del Barça. Aquesta decepció va acabar trencant les negociacions.

Leo Messi celebrant un gol amb el Barça / EFE

Més de 100 milions d'euros de l'Aràbia Saudita

Però les propostes no s'acaben aquí i el Barça també ha rebut l'oferta d'un fons d'inversió de l'Aràbia Saudita, segons la mateixa informació. Aquesta operació ja va començar fa dos anys, amb Josep Maria Bartomeu a la presidència culer, i l'oferta estaria al voltant dels 100 milions d'euros per temporada.

Econòmicament seria un gran impuls per aconseguir respirar, però també és cert que s'està trobant moltes reticències dins del club perquè en la passada assemblea de compromissaris es va aprovar la inclusió als Estatuts del Barça el compromís de lluitar contra la discriminació de gènere, l'homofòbia, el sexisme i el racisme, cosa que es consideren que aquests valors no estarien en la línia d'aquest patrocini.

El lema de 'Més que un club' del Barça / Carlos Baglietto

Un problema més per al Barça. El club blaugrana està en plena cerca i captura d'un nou patrocinador, però ara mateix no hi ha cap proposta en ferm ni que satisfaci les necessitats d'un Barça econòmicament ensorrat.

 

Imatge principal: Joan Laporta durant l'assemblea de compromissaris del Barça / EFE