El Gran Premi de MotoGP de Qatar va aixecar molta polseguera. Jorge Martín tenia l'opció de posar el campionat cap per avall, en la seva lluita de tu a tu contra Bagnaia, però tot es va ensorrar pels problemes que el pilot madrileny va tenir amb els pneumàtics, una odissea que va acabar amb Bagnaia regnant i tocant amb la punta dels dits el mundial.

Després de la carrera, Jorge Martín no va dubtar a carregar contra Michelin, el subministrador dels pneumàtics, que va acusar d'haver-se carregat el Mundial de Moto GP. "Crec que s'ha vist claríssim. Quan ja la goma comença a derrapar a la sortida... alguna cosa no va bé. Això sol passar quan la goma no té agafament o quan la goma té 30 voltes i la meva, ja que no les tenia. Pensava que la goma aniria bé, però quan he estret una mica per intentar baixar aquests 1:53, ja que no hi havia agafament, no podia parar la moto... buah, una vergonya, la veritat, haver de pilotar així. Em sentia molt frustrat en algun moment. Al final, anava fins i tot rient, perquè no era la meva culpa. En cap moment no ha estat la meva culpa", va afirmar Martín. "Em fa ràbia que sigui a mi perquè estic lluitant per un títol i s'ha decidit gran part del Mundial, després d'un any lluitant. Espero que no hagi estat a propòsit".

Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE
Jorge Martín, celebrant la seva victòria en l'esprint del GP de València / Foto: EFE

Michelin culpa Jorge Martín

Les declaracions de Jorge Martín van molestar, i molt, en Michelin, que des d'aleshores ha estat estudiant els pneumàtics que van subministrar a tots els pilots per afrontar el GP de Qatar, per comprovar si la culpa havia estat de Michelin o de Jorge Martín. "Després de la cursa de Qatar tothom va veure les declaracions de Jorge, però entenem la seva posició", ha afirmat Piero Taramasso, màxim responsable de Michelin en MotoGP, en una entrevista a Australian Motorcycle News. "Estava lluitant per un campionat, amb molta adrenalina i tot això. Però com sempre, ens prenem molt seriosament aquest assumpte", ha afegit.

Michelin va fer totes les comprovacions pertinents, fins a arribar a la conclusió que la culpa havia estat del pilot. "Així que el primer que vam fer va ser cridar a França i comprovar el procés de fabricació, si tots els paràmetres a l'hora de construir el pneumàtic eren correctes. Ja tenim la resposta. La resposta va ser que sí, tot estava bé en el procés de fabricació. Així que no hi va haver cap problema de qualitat al pneumàtic de Jorge Martín".

Jorge Martin sobre la Ducati del Pramac en el GP de Japó / Foto: Europa Press
Jorge Martin, en un Gran Premi de la temporada passada / Foto: Europa Press

Michelin afirma que Ducati va arribar a la mateixa conclusió

Michelin, a més, no es queda allà en les seves explicacions, ja que Taramasso ha deixat entreveure que Jorge Martín ja fa dies que sap que la culpa havia estat seva. "Vam fer algunes anàlisis i compartim la nostra anàlisi amb Ducati i Pramac. Ells han fet la seva anàlisi. La conclusió d'ambdues parts és que sí, que el rendiment de Jorge a Qatar no va estar en línia amb el que tothom esperava".

De moment, tant Ducati com Jorge Martín guarden silenci sobre l'ocorregut amb els pneumàtics en el Gran Premi de Qatar, la cursa en la qual el pilot madrileny va perdre totes les seves opcions de disputar-li el Mundial a Pecco Bagnaia.