Jorge Martín ha estat el causant d'una guerra entre Ducati i Aprilia, que ara mateix són les dues marques més potents del campionat de MotoGP, com demostren els resultats, si bé la diferència que la marca de Borgo Panigale continua tenint respecte a la resta de fàbriques és abismal. Però la casa de Noale encara confia a poder apropar-se una mica més, i tenen un as sota la màniga, com és la tornada del pilot de 27 anys.

Hi ha moltes expectatives amb el madrileny, una cosa totalment lògica, considerant que és l'actual campió del Món, i estan convençuts que podrà posar les coses difícils a Marc Márquez, Álex Márquez, Francesco Bagnaia i la resta de pilots que tenen una Desmosedici. El 'rookie' Ai Ogura i Marco Bezzecchi ja han demostrat que la RS-GP és una moto competitiva, aconseguint bons resultats, i deixant bones sensacions, i que pot arribar a lluitar pel podi, i fins i tot, per victòries.

Marco Bezzecchi MotoGP / Foto: EFE
Marco Bezzecchi

Així que esperen que el talent de 'Martinator' faci la resta, i discuteixi l'hegemonia de Ducati, fàbrica de la qual procedeix, després de passar quatre anys a l'equip Prima Pramac Racing. Tanmateix, encara necessita superar un període d'adaptació, després de la greu lesió que va patir en els tests de pretemporada, que el van obligar a haver de passar pel quiròfan, i l'han fet perdre's els dos primers Grans Premis, celebrats a Tailàndia i a l'Argentina.

Tampoc no estarà en el GP dels Estats Units, com Martín va confirmar recentment, i és molt probable que no arribi a temps per al de Qatar. Per aquest motiu, a Aprilia han sol·licitat a Dorna que li donin permís per poder celebrar un test extraoficial que serveixi perquè el '1' pugui provar la seva nova moto, i aprofitar el temps perdut. Una cosa que no s'ha fet mai abans, i que ha provocat que sigui un motiu de debat en MotoGP.

Perquè Ducati no considera que sigui just donar aquest privilegi a cap pilot ni a cap marca, així que s'han oposat totalment a aquesta idea.

Davide Tardozzi s'enfronta a Massimo Rivola

Davide Tardozzi, director de Ducati, s'ha enfrontat a Massimo Rivola, CEO d'Aprilia, que va assegurar que aquest test és per motius de seguretat, ja que és molt perillós que un pilot que no coneix la seva moto participi en un Gran Premi, en especial considerant que ve d'una greu lesió.

Massimo Rivola, CEO d'Aprilia
Massimo Rivola

Però des de la marca de Bolonya han recordat que és un cas molt similar al d'Enea Bastianini el 2023, i ningú no els va donar l'oportunitat de fer un test, raó per la qual han proposat de canviar aquesta normativa de cara al futur, encara que aquest any no volen permetre que Martín tingui aquest privilegi.