Ducati té la clau del mercat de fitxatges de 2025. Sí, acabem de començar, com aquell que diu, el Mundial 2024 i el joc de trons per a l'any vinent està que crema. Tot just un grapat de pilots tenen assegurats els seus seients amb els seus respectius equips, i la resta, s'haurà de barallar per trobar un buit. Alguns com Jorge Martín i Marc Márquez, els contractes del qual expiren a finals d'aquest Mundial, no tindran problemes, ja que compten amb diverses ofertes a sobre de la taula, però ambdós estan esperant la decisió dels de Borgo Panigale en un moviment que desencallarà el mercat de fitxatges amb un gran efecte dòmino.

I ho farà en dues vies, com dèiem, la primera serà escollir el company de Pecco Bagnaia a l'equip oficial, una lluita que es dirimirà entre tres candidats, tal com han reconegut els 'capos' de la firma italiana. Martín, Márquez i Enea Bastianini, aquest últim sembla ser el que menys opcions té. Una decisió que ja té una data marcada al calendari i que, en principi, serà en el Gran Premi de casa, en Mugello el cap de setmana del 31 de maig al 2 de juny, per respecte als pilots per donar-los l'oportunitat de reivindicar-se.

Marc Márquez Pecco Bagnaia Jorge Martín / Foto: EFE
Marc Márquez, Pecco Bagnaia i Jorge Martín / Foto: EFE

Una decisió molt més enllà dels pilots

Per part de Jorge Martín considera, i els números l'avalen, que no ha de demostrar res més. Ja l'any anterior va ser capaç de plantar-li cara a Pecco Bagnaia, allargant la lluita pel Mundial fins a l'última cursa a València. Aquesta campanya, les coses no poden anar millor per al madrileny. Martinator és líder del Mundial amb 38 punts d'avantatge sobre el torinès, i amb 40 sobre Marc Márquez i Enea Bastianini, els seus principals rivals en la lluita per fer-se amb el seient més cobejat de tota la graella. Fins ara, el '89' ha obtingut dues victòries els diumenges, tres a l'esprint, i tres tercers (un diumenge i dos a l'esprint). A Ducati, a més, saben que si Martín no puja l'equip oficial, no seguirà sota el seu paraigua i buscarà empara en una altra escuderia de fàbrica.

Tanmateix, la irrupció en el Gresini Racing de l'estrella de MotoGP, Marc Márquez, planteja el gran debat a les oficines de la firma bolonyesa. Una vegada superada la seva adaptació a la Desmosedici ja ha demostrat ser capaç de lluitar per tot amb una muntura desactualitzada. El seu estatus de ser el millor pilot de la graella, a més del màrqueting que això suposa, és el que fa que a Ducati no tinguin clara la seva decisió. A més, cal sumar-li els seus dos podis consecutius (acabant segon), que fan preveure que la seva primera victòria sota els colors blaus està a punt d'arribar.

Marc Márquez Gresini Racing / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi amb Gresini Racing / Foto: EFE

Yamaha pendent de la decisió de Ducati

La segona de les vies que comentàvem té a veure amb Yamaha. Actualment, Ducati compta amb vuit motos a la graella i a la marca dels diapasons estan lluitant per treure-li'n dos, i disposar d'un equip satèl·lit en la seva batalla per millorar les seves M1 i tornar a dalt de tot. Els japonesos estan fent grans esforços per recuperar la competitivitat i per a això consideren crucial el fet de comptar amb el doble de prototips dels quals compten ara. I això implica convèncer una de les escuderies que corren amb la Desmosedici: el VR46 de Valentino Rossi, el Pramac de Jorge Martín i el Gresini dels germans Márquez.

De moment, cap no ha donat a entendre que estiguin sent seduïts pels d'Iwata, però en el Pramac estan molt descontents perquè Marc no va acabar firmant per ells l'any anterior. D'aquesta manera, si el '93' acaba vestint de vermell, i sabent que Martín emigraria cap a un altre equip oficial, podrien provar fortuna amb Yamaha, depenent de l'acord que els plantin davant a Borgo Panigale. Així que la decisió de Ducati implica molt més que un simple moviment de pilots.