El 8 de març de 2024 és una de les dates assenyalades al calendari dels aficionats al motociclisme, i pels mateixos pilots. Aquell dia començarà oficialment el campionat de MotoGP, ho farà a Qatar, en el circuit de Losail, on Marc Márquez pujarà a la Desmosedici GP23, la muntura de Gigi Dall'Igna que li haurà de permetre tornar a sentir-se còmode a sobre d'una moto, ser competitiu, divertir-se i ser entre els candidats al títol. Abans, el 6 de febrer, serà la segona presa de contacte del '93' amb la Ducati, en els tests de Sepang 2024, per continuar adaptant-se a la seva nova amiga.
Tot això ho farà gràcies al seu fitxatge per Gresini, l'escuderia de Nadia Padovani, que ha ajuntat els dos Márquez al mateix equip. L'arribada es va oficialitzar l'11 d'octubre d'aquest mateix any, tanmateix, l'anunci de l'adeu de Marc amb Honda, després d'11 anys de relació, va arribar unes setmanes abans, per la qual cosa, pràcticament, tots els equips de la graella van sonar per donar empara a l'ilerdenc. Més enllà de l'esquadra de Faenza, que va acabar confirmant la seva incorporació, KTM era una de les escuderies que es proposava com a favorita per aconseguir els seus serveis.
Ducati va impedir l'arribada de Marc al Pramac
No obstant això, en aquests dies, ha sortit a la llum una autèntica bomba que podria haver evitat l'arribada del pilot de Cervera a Gresini, però no a Ducati. En concret, Paolo Campinoti, propietari del Prima Pramac, en unes declaracions a Pàdoc MotoGP, va revelar la seva intenció de formar un dream team amb Jorge Martín i Marc Márquez.
Un somni de l'italià que va estar a punt de fer-se realitat, si no hagués estat per la intervenció de Ducati, que va imposar unes condicions que no es van complir perquè Márquez aterrés a la marca de Casole d'Elsa. En concret, els de Borgo Panigale van dir a Campinoti que el '93' només podia firmar amb ells si ho feia per dos anys.
No obstant això, les reticències de l'ilerdenc, que només volia comprometre's per un any, per si no es tornava a divertir a sobre d'una moto i així retirar-se, el va portar a firmar per l'equip de Padovani. "Jo estava interessat a fitxar-lo, tanmateix, Ducati ens va dir que sí, però només si era amb un contracte de dos anys. Després va fitxar per Gresini per un any, i segons la meva opinió pot ser encara un element més pertorbador si no assumeixes que el guanyador guanya i després se'n va", va dir l'italià.
Campinoti aposta per Jorge Martín
"Personalment, no l'hauria fitxat amb un contracte d'un any. No veig molt sentit tenir Marc Márquez un any, perquè a nivell de màrqueting ho tens tot, però un any ho veig un termini massa curt. Però per a la imatge de la marca, Marc Márquez és positiva, perquè per bé o per malament, és el campió més gran que existeix ara en MotoGP," va afegir Campinoti sobre la nova aventura del '93'.
El propietari del Pramac Racing es va desfer en elogis cap al pilot català, encara que no va dubtar a posar per davant Jorge Martín: "Va fer molts sacrificis, el contracte que tenia amb Honda era el més car en MotoGP. A mitjà i llarg termini la seva estratègia està clara, tornar a ser Marc Márquez i veure com està Ducati, veure com està KTM... I el 2025 negociar amb una altra marca. És un desafiament contra ell mateix. Si hagués de fer un esforç econòmic, i ho dic públicament, ho faria per Jorge Martín, que val més que Marc Márquez, és més jove i a més em cau molt bé i m'agrada encara més".