Jorge Martín està en el millor moment de la seva cursa des que va aterrar en MotoGP. El pilot madrileny és un dels grans protagonistes en la categoria reina de motociclisme, sobretot després d'un mundial 2023, en el que ha estat a prop de vorejar la glòria. Amb el Pramac Racing, equip satèl·lit de Ducati, ha estat capaç de pressionar el predilecte de la marca oficial de Borgo Panigale, Pecco Bagnaia, fins al final. Si bé és cert que ambdós competien amb la moto oficial, la Desmosedici GP23, ser a l'equip de fàbrica va permetre a l'italià gaudir de certs avantatges.

Bagnaia, amb seient assegurat a Ducati per a 2025

Al final, malgrat els intents de Martín per arrabassar la glòria al seu màxim rival, un problema amb les gomes a Qatar, i una caiguda l'últim diumenge de la temporada, a València, li van impedir alçar-se amb el que hagués suposat el seu primer mundial de MotoGP. Tanmateix, malgrat la derrota, i el seu conseqüent subcampionat, el madrileny va deixar un gran sabor de boca en una campanya que ha pogut significar un trampolí per a ell. Ara, en el pròxim mundial que començarà aquest març de 2024, Jorge s'erigeix en un dels grans favorits al títol, amb l'oportunitat de rescabalar-se.

Pecco Bagnaia celebrant el seu Mundial en València / Foto: EFE
Pecco Bagnaia celebrant el seu Mundial en València / Foto: EFE

No ho tindrà fàcil, ja que per davant tornarà a tenir un Bagnaia que és l'únic pilot que té, pràcticament, assegurat el seu seient per a 2025. Així ho ha assegurat en diverses ocasions Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse: "De cara a 2025, amb tota probabilitat, un dels dos pilots de l'equip oficial serà Pecco Bagnaia". Amb la continuïtat del bicampió del món clara, quedarà per saber qui s'asseurà a l'altre costat del box, i allà la lluita es paga molt cara, perquè pilotar una Ducati oficial és el gran anhel de tots.

"Gairebé tots els pilots estan expirant el seu contracte, però a Ducati esperarem a les primeres cinc o sis curses per tenir una visió general de la situació. Fins i tot si tenim les idees bastant clares", va prosseguir l'esmentat Ciabatti, respecte a una temporada, la de 2025, en la qual la majoria dels pilots quedaran lliures, entre ells, el mateix Martín, o Marc Márquez, que només ha firmat un any amb Gresini. Precisament, l'ilerdenc és una de les grans bases dels de Borgo Panigale perquè faci el salt a la fàbrica oficial.

Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE
Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE

Yamaha tempta Jorge Martín si no fa el salt a Ducati

El gran perjudicat, en cas que aquesta hipotètica situació s'acabi donant, serà un Jorge Martín que ja ha amenaçat d'anar-se'n de Ducati si el 2025 no fa el salt l'equip oficial. Un risc que tenen molt present els de Borgo Panigale: "Aquest risc ho tenim molt present. Penso per exemple al nom de Martín. Un talent com ell, en cas que no hagués d'anar a l'equip oficial, podria segurament despertar l'interès d'altres fàbriques", va assegurar el mateix Ciabatti.

De fet, el de Pramac, ja ho ha deixat clar en més d'una ocasió: "La meva prioritat cent per cent per a 2025 és un equip oficial. El meu objectiu és l'equip oficial Ducati, perquè és la fàbrica amb la qual estic, conec la moto i tinc molta projecció en aquesta fàbrica, però si no em volen o entenen que no soc el millor, buscaré una altra cosa". Unes paraules que han escoltat amb atenció des de Yamaha, la marca de l'ídol de Martín, Valentino Rossi.

Valentino Rossi EFE
Valentino Rossi amb Yamaha / Foto: EFE

En la seva infatigable recerca per tornar a dalt de tot, els d'Iwata, volen fer el primer pas el 2024, amb els ajuts de les concessions, que hauran de significar un gran impuls per a ells. Si tot segueix el seu curs, l'evolució de la marca japonesa permetrà convèncer Jorge Martín, el fitxatge del qual suposaria el salt definitiu a la glòria.