Va saltar la bomba al món de MotoGP, en la qual cosa era la crònica d'un divorci anunciat. Marc Márquez, després d'11 anys de la mà d'Honda, ha decidit separar els seus camins, després d'una última etapa per a l'oblit per als interessos tant del pilot com de la marca japonesa. Enrere queden els sis mundials aconseguits, totes les victòries, els podis i les pole position del més gran dels Márquez amb l'equip de l'ala daurada. Ambdós han decidit arribar a un acord amistós per rescindir l'últim any de contracte que els quedava.

D'aquesta manera, Marc queda lliure i pot fitxar per qualsevol equip que li vulgui donar col·locació. A falta d'oficialitat, tots els camins condueixen a Ducati per a 2024, encara que no serà a l'oficial. Amb Enea Bastianini i Pecco Bagnaia ocupant les dues motos dels de Borgo Panigale, sembla que serà el Gresini Racing, la moto del qual és una Ducati i on ja l'espera el seu germà Álex. Tanmateix, no és l'únic dubte que queda a la graella, i és que la baixa de Marc, deixa un seient lliure en Honda, obrint un nou horitzó per a tots els pilots.

Marc Márquez cau amb la Honda / Foto: EFE

L'efecte dòmino de Marc Márquez

Més enllà de quina moto tindrà Márquez per a la temporada que ve, que com dèiem apunta a ser la de Gresini, queda el dubte de qui serà el substitut del sis vegades campió de la categoria reina en Honda. Una sortida que pot desencadenar un efecte dòmino, que ens deixi una graella molt diferent a la qual coneixem avui dia.

L'anunci de Marc s'ha demorat en el temps, la qual cosa implica que la marca japonesa haurà de rastrejar el mercat a la recerca d'opcions, perquè Álex Rins també abandonarà el vaixell i s'unirà al projecte de Yamaha, per ocupar el lloc que ha deixat lliure Franco Morbidelli.

Alex Rins celebrant el triomf en el GP de les Amèriques / Foto: EFE - Adam Davis

Així doncs, amb Nakagami i Zarco al satèl·lit i Joan Mir a l'equip oficial, la marca de l'ala daurada haurà de buscar un pilot per al HRC. El ball de noms, com és normal a hores d'ara, ja ha començat, i un dels perjudicats més grans, o no, podria ser Jorge Martín.

Jorge Martín, el favorit de Honda

El pilot espanyol, més enllà de ser l'opció preferida d'Honda, està pressionant Pecco Bagnaia en la lluita pel mundial de motociclisme, la qual cosa ha fet créixer la crispació al si de Ducati, ja que el madrileny porta una moto satèl·lit i l'italià l'oficial.

Jorge Martín i Marc Márquez en el podi / Foto: EFE

El fitxatge de Martín per Honda és complicat, però no impossible i és que el pilot té la potestat de rescindir unilateralment el seu contracte si no li ofereixen una moto de fàbrica a Ducati. El pla d'Honda passa per esperar a final de temporada i veure la decisió que pren Ducati amb ell.

Tanmateix, si el madrileny acaba sent campió, seria una opció més plausible per als japonesos, ja que s'emportaria el '1' per ser el pilot més ben pagat a la fàbrica més important del món, en lloc de ser un pilot de segona fila en el Pramac Racing. Sigui com fos, des d'Honda han d'afanyar-se si no volen arribar a final de temporada sense cap pilot tancat.