Després de no classificar-se per a la Copa del Rei de l'any passat, el Joventut Badalona tornava enguany al torneig del KO amb molta il·lusió. La primera pedra al camí era l'Unicaja, un rival a qui no ha pogut superar i ha obligat els badalonins a fer les maletes tot just començar (100-83). L'enfrontament entre el campió de Copa de 2023 i el tercer equip amb més trofeus del campionat ha obert el teló de la 89a edició, que se celebra al Gran Canària Arena i no ha decebut en talent i jugades espectaculars fins al final. Kameron Taylor (23 de valoració) i Kendrick Perry (12 punts i 9 assistències) han estat els millors per als andalusos; Sam Dekker i Devon Dotson (23 i 15 punts, respectivament) els millors per als catalans.
Màxima igualtat en els primers 20 minuts
Arrencava el matx amb molts nervis l'equip de Dani Miret, que aconseguia la primera cistella en joc després de 3 minuts. La Penya circulava bé la pilota, però errava llançaments molt fàcils. En defensa, no feien ús de les faltes, tot i que els andalusos capturessin fins a 7 rebots ofensius al final del primer quart. Desencert des del tir lliure i negats en atac, els campions de 2023 ho aprofitaven per posar les primeres diferències al marcador (12-5, min. 5). De fet, la primera falta dels verd-i-negres, avui vestits de color rosa, no arribava fins al minut 7. Els problemes per tancar el rebot dels badalonins era cada vegada més greu, però gràcies al talent de Sam Dekker i Ante Tomic, els catalans eixugaven la distància fins al 21-16 amb què s'acabava el primer acte.
![Unicaja Málaga y Joventut Badalona en la Copa del Rey 2025 de básquet / Foto: EFE Unicaja Málaga y Joventut Badalona en la Copa del Rey 2025 de básquet / Foto: EFE](/uploads/s1/51/16/46/18/f07de86fa6d43933472215549d89a55cc820b015w_15_630x420.jpeg)
La nit i el dia. Després d'uns primers 10 minuts una mica feixucs i lents, responien els dos equips amb un brutal intercanvi de cops, ritme frenètic i triples a totes dues cistelles. Precisament, Robertson i Dekker amb dos cadascun i un altre de Dotson permetien als catalans avançar-se al marcador (30-32, min. 15). Colossals minuts del pivot croat que amb un triple —sí, un triple, el primer de la temporada— i un ganxo aplicava la màxima amb un +5. Els d'Ibon Navarro premien l'accelerador per empatar ràpidament (35-35). Sense poder agafar cap rebot en atac en aquest quart, però amb Kendrick Perry i Dylan Osetkowski com a màximes amenaces, els jugadors enfilaven el camí als vestidors amb una vibrant igualtat (42-42, min. 20).
L'Unicaja marca el ritme i la Penya no respon
Dos taps consecutius de l'exblaugrana Artem Pustovyi no frenaven el campió malagueny que sortia com un coet i es marcava un inici fulgurant, curtcircuitant les idees verd-i-negres (49-42, min. 23). Amb Yankuba Sima i Osetkowski a la zona interior, els catalans no trobaven pilotes per dins i es veien obligats a llençar, sense èxit, des dels 6,75 m. Mentrestant, els líders de la primera volta a l'ACB anotaven fàcilment en cada atac arribant a un +9 a l'equador del tercer quart (56-47). 31 punts per a un Unicaja desfermat davant una Penya incapaç de contrarestar el joc. Una cistella de Tyson Carter sobre la botzina encarrilava l'enfrontament als últims 10 minuts (73-61).
![Unicaja Málaga y Joventut Badalona en la Copa del Rey 2025 de básquet / Foto: EFE Unicaja Málaga y Joventut Badalona en la Copa del Rey 2025 de básquet / Foto: EFE](/uploads/s1/51/16/46/60/0c3b45a345f67e4c8015badd5bcc846159310ec1w_15_630x420.jpeg)
Les opcions del Joventut Badalona exigien acostar-se ràpidament a l'electrònic, però un triple de Kameron Taylor i dues cistelles de Kravish allunyaven el somni badaloní de mantenir-se a la Copa (80-61, min. 32). Un triple del descomunal '17' verd-i-negre semblava donar alguna mínima oportunitat (90-78, min. 36), però l'equip de Màlaga s'encarregava d'enterrar aquestes il·lusions. Els d'Ibon Navarro esperen rival a les semifinals que sortirà del partit entre el Tenerife i el Barça.