S'han celebrat únicament dues curses en aquest nou Mundial de Fórmula 1 i totes amb el mateix resultat, la victòria de Max Verstappen i el doblet de Red Bull. Una situació que, d'altra banda, ja s'esperava abans de l'inici d'una nova temporada i que serà una constant durant tot l'any. Perquè no hi ha ningú que pugui parar a la marca austríaca ni a 'Mad Max' que, encara que només s'han disputat dos Grans Premis, va de cap a buscar el seu quart títol consecutiu.
Per aquesta mateixa raó hi ha moltes mirades posades l'any que ve. La Silly Season de 2025 ja ha començat amb l'històric fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, que ha alterat l'estabilitat de la graella i el moviment del qual pot provocar un efecte dòmino en la resta d'escuderies. Mercedes haurà de buscar-li un substitut i Carlos Sainz, el principal damnificat per l'aterratge de l'heptacampió del món a la mítica Scuderia, cobra força després de la reunió que va mantenir Toto Wolff amb el seu pare i amb el seu agent a les instal·lacions de la marca alemanya.
Hamilton estima tres enginyers de Red Bull
Sigui com fora, l'arribada del pilot de Stevenage a il cavallino rampante no només afectarà Mercedes, també podria fer-ho a Red Bull. Més enllà de la capacitat del britànic per tornar a ser campió del món amb un monoplaça que continua sent a anys llum de la marca austríaca, i les decisions del qual amb Charles Leclerc sempre són discutides, Hamilton ha realitzat una petició molt ambiciosa amb les mires posades, precisament, en millorar el SF-24 i permetre elevar el nivell competitiu d'aquest.
Segons informa el rotatiu La Gazzetta dello Sport, Lewis Hamilton hauria demanat a Ferrari de desmantellar Red Bull, amb l'arribada de tres enginyers en concret. Amb el cas Christian Horner, encara per resoldre, des de Maranello volen aprofitar els moments tèrbols que s'estan vivint al garatge de la marca de begudes energètiques per pescar en riu revolt. Aquests tres integrants de Red Bull treballen estretament amb Pierre Wache, mà dreta d'Adrian Newey, i a qui els italians ja van temptejar l'any passat.
Ferrari tempteja Adrian Newey
Si bé és cert que l'anglès només té contracte per un any, si el 2025 el seu monoplaça rendeix bé podria estendre la seva vinculació fins a 2026, per la qual cosa l'aterratge d'aquests enginyers no només és present, sinó futur. Perquè amb l'entrada del nou reglament en Ferrari miren molt més enllà del desenvolupament del cotxe a curt termini. I comptar amb Adrian Newey per a això... és un gran avantatge. El de Colchester és el gran guru a l'hora del desenvolupament i l'evolució dels monoplaces de Fórmula 1 i, com no és estrany, tot el món el vol al seu equip. Perquè disposar d'ell és sinònim d'èxit.
En aquest sentit, el futur de Newey no està lligat al de Max Verstappen. Al contrari a Helmut Marko. Hi ha una presumpta clàusula al contracte del neerlandès que li permet sortir gratis en cas que l'austríac sigui acomiadat o decideixi abandonar Red Bull. A propòsit de tot això, Adrian Newey està desgastat pel clima de tensió que es respira a l'equip i Ferrari li permetria treballar en diversos projectes més enllà de cotxes d'F1. L'"estructura flexible" de l'equip italià resultaria atractiva per a ell.