Pedro Acosta ha destacat des de la seva arribada al mundial, l'any 2021, per ser un pilot amb un talent impressionant dins de la pista, i pel seu extravertit caràcter en les rodes de premsa. Una cosa que l'ha portat a convertir-se en un fenomen, i tenir una gran legió de fans. Però el seu equip, el Red Bull KTM Factory Racing, s'està començant a cansar de la seva actitud i de la seva falta de maneres, que li ha ocasionat molts problemes.

I és que no s'ha mossegat la llengua, i en més d'una ocasió ha criticat la gestió esportiva, i la falta d'evolució a la moto, una cosa que no ha agradat gens entre els dirigents i els enginyers. Sobretot, considerant que els resultats que ha obtingut recentment han estat discrets, i encara que va generar una gran expectació amb les seves primeres curses en MotoGP, ja fa temps que no se li recorda un cap de setmana destacat.

En el GP de Tailàndia, va patir molt més del previst per poder puntuar en la Tissot Sprint, mentre que en la cursa de diumenge se'n va anar a terra. I el 'Tauró de Mazarrón' va dir el següent: "Hi ha moltes coses que cal entendre, no pot ser que estiguem arrossegant problemes ja gaire temps. És una pena. Hem d'entendre per què passa si no hem canviat tant la moto. De normal, mai no se'ns ha descarregat la moto tant del darrere, és una cosa que està passant aquest any i no entenem gaire bé el motiu. Sembla que els altres fabricants tenen la situació molt més controlada". En canvi, Brad Binder o Enea Bastianini no s'han queixat en cap moment.

binder moto gp EFE
Brad Binder

Un missatge clar i directe, en el qual Acosta acusa als enginyers de no haver millorat la moto respecte a l'any anterior, i haver-se quedat molt lluny de Ducati, el rival a batre, però també d'Aprilia, Yamaha o Honda, que sí que semblen haver fet clarament un considerable pas endavant. I això és precisament el que ha generat un incendi en KTM, on creuen que el '37' tampoc no es troba en el seu millor moment de forma.

Creuen que necessita fer més autocrítica, i millorar les seves prestacions abans de poder parlar en aquests termes, doncs encara li queda molt per demostrar. I ell també continua cometent els errors de l'any 2024, sent molt propens a caure.

KTM demana a Acosta que no parli més en públic

I els líders de KTM, Pit Beirer i Aki Ajo, han demanat a Acosta que deixi de parlar en públic per realitzar aquest tipus de declaracions, i totes les queixes les faci en privat, sense donar més informació a la premsa ni als equips rivals.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer

La relació entre ambdues parts és cada vegada més fracturada...