En KTM no estan satisfets amb Pedro Acosta, i existeix un clima de tensió absolut per diversos motius. El primer és per les declaracions que ha realitzat el murcià en les últimes setmanes, afirmant que ara mateix no té una moto competitiva, capaç de lluitar per podis, i molt menys per victòries, i que cada vegada estan més lluny de les Ducati, el rival a batre. Però és que, en aquests moments, ja ni tan sols són la principal alternativa.

Perquè Aprilia ha aconseguit superar a la marca austríaca, i Honda també sembla haver donat un considerable pas endavant. Els de Mattighofen, en canvi, s'han vist perjudicats per la greu crisi econòmica que viuen, una cosa que ha provocat que l'evolució de la moto quedi paralitzada, en no tenir pressuposat per treballar en noves peces, ni tampoc, per fer test o 'wild cards'. I tot això ha provocat que el dos vegades campió del Món, una en Moto3 i una altra en Moto2, es plantegi sortir.

Es va quedar perquè Pit Beirer i Aki Ajo li van garantir que podria ser el gran rival per a Francesco Bagnaia i per a Marc Márquez pel campionat, però la realitat és que en aquests moments té problemes, fins i tot per finalitzar entre els 10 primers. I ha fet públic el seu enuig, una cosa que no ha agradat gens al box del KTM Factory Racing Team, on consideren que aquestes coses és millor parlar-les sempre en privat.

Així mateix, en KTM tampoc no creuen que Acosta tingui motius per protestar, considerant que ni tan sols és el pilot més ràpid de la marca. Perquè en aquest inici de curs s'està veient clarament superat pel seu company, Brad Binder, que també va finalitzar per davant d'ell en la classificació general de MotoGP la passada temporada, i per tant continua sent la gran referència. I és que 'El Tauró de Mazzarón' encara no ha demostrat absolutament res.

Brad Binder MotoGP Argentina / Foto: Europa Press - Gigi Soldano
Brad Binder

Encara no ha guanyat cap cursa, i encara que ha tingut moltes actuacions estel·lars, també n'ha tingut d'altres realment discretes, mostrant una irregularitat preocupant, i sent propens a cometre errors. Perquè no s'ha d'oblidar que l'any passat va ser el pilot que més vegades se'n va anar al terra de tota la graella...

L'ego d'Acosta li porta problemes en KTM

Des de KTM són conscients que tenen molta feina per fer per poder arribar a superar, o fins i tot igualar, Ducati. Però creuen que les paraules i les amenaces d'Acosta, més que ajudar, perjudiquen l'equip.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer

I l'ego del '37' ja és un problema per a Beirer i All, doncs no entenen les seves exigències, considerant que tan sols té 20 anys, i continua sent un principiant.