El fitxatge de Marc Márquez per Gresini, que implicarà la seva arribada a la factoria Ducati, continua donant molt de què parlar, i ni tan sols ha començat la seva temporada a cavall de la Desmosedici. El seu aterratge a l'escuderia de Faenza ha generat un petit cisma entre els de Borgo Panigale, que, en la seva gran majoria, es mostraven recelosos per haver de conviure amb el '93', el caràcter guanyador i competitiu del qual, deien, podia suposar un problema intern, amb la resta de pilots de la marca italiana, generant-se, així, un ambient hostil.

L'estada del pilot de Cervera ha polaritzat l'opinió dels dirigents ducatistas que es debatien entre acceptar a Márquez, o no. Al final, Gresini, com a equip independent, va tancar la incorporació del català, i a Ducati no han tingut més remei que acceptar-lo i menjar-se al vuit vegades campió del món. Al principi, només Gigi Dall'Igna, el gran artífex de la Desmosedici GP, s'alegrava de veure el millor pilot de la graella pujat a la seva moto, però, tal com s'ha anat apropant la data, els més dubitatius, han acabat per rendir-se a les qualitats de Marc.

Bagnaia i Marc Márquez, en la prèvia d'un Gran Premi de MotoGP / Foto: Europa Press
Bagnaia i Marc Márquez, en la prèvia d'un Gran Premi de MotoGP / Foto: Europa Press

KTM en negociacions per a 2025

Tanmateix, abans de forjar-se l'acord entre Gresini i Márquez, hi va haver la possibilitat d'un fitxatge per KTM. La marca austríaca no va poder fer lloc a l'octocampó del món, per problemes de disponibilitat a les seves motos. Recordem que tenien contracte perquè Pedro Acosta pugés MotoGP, al GasGas Tech3, i tant Augusto Fernández, al mateix equip, com Jack Miller i Brad Binder, en l'oficial, tenien contracte. Una situació que va acabar amb Pol Espargaró fora de la graella.

Així doncs, es feia impossible allotjar el '93', per la qual cosa la seva arribada a Gresini estava cantada. No obstant això, de cara a 2025, ha tornat a sortir el nom de KTM a la palestra. L'esmentada temporada sembla que donarà molt de si, i això que encara no s'ha disputat la de 2024, però amb els contractes de la majoria dels pilots acabant aquell any, el moviment pot ser històric.

Pedro Acosta GasGas / Foto: Europa Press
Pedro Acosta amb el GasGas Tech3 de MotoGP / Foto: Europa Press

De moment, Dorna, li ha negat la possibilitat de tenir més motos a la graella a KTM, una petició de Pit Beirer, mànager de KTM, per tancar la bretxa amb Ducati. Per a la pròxima temporada s'ha descartat aquesta opció, que també s'entenia com una oportunitat per acollir Marc al seu equip, però per a 2025, els austríacs tornaran a la càrrega.

2 motos més i Marc Márquez a les seves files

"M'agradaria tenir un tercer equip", va dir Beirer en una entrevista a Motorsport. "Tenir sis pilots en lloc de quatre té els seus avantatges", va argumentar el mànager de KTM. Des de la marca austríaca, a més de no tancar la possibilitat de tenir un altre equip, plantegen arrabassar-li algun equip satèl·lit als de Borgo Panigale. "Mantindrem converses per a 2025 amb tots els equips satèl·lit els contractes dels quals amb la seva fàbrica estiguin a punt d'expirar", va assegurar Beirer.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press

Però no és l'únic que volen robar a Ducati, i és que Marc Márquez torna a ser molt present en els plans dels austríacs. El 2025, el contracte del català amb Gresini expira i, malgrat tenir la possibilitat de recaure en l'equip oficial de Borgo Panigale, en KTM sospiren per aconseguir els serveis del pilot de Cervera.