El joc de cadires que tenen entre mans a Ducati no ha passat desapercebut per a la resta d'equips ni de pilots de la graella. A Borgo Panigale tenen un beneït problema, i és que, amb el seient de Pecco Bagnaia blindat fins a 2026, condició que s'ha guanyat gràcies al seu bicampionat, la irrupció de Marc Márquez els ha fet dubtar sobre el futur company del torinès. Enea Bastianini, actual pilot de Ducati, és el que menys opcions té de continuar, sent Jorge Martín i el '93' els que més paperetes tenen.

De fet, molts pilots s'han mullat sobre quina seria la seva decisió si estigués a les seves mans. Pedro Acosta i Aleix Espargaró aposten per l'ascens del madrileny, adduint que és el pilot més ràpid (com ha demostrat des de l'inici del Mundial) i l'actual líder de MotoGP, res a objectar. Altres, com Miguel Oliveira i Luca Marini, han assegurat que la millor opció per als italians és la de l'ilerdenc, ja que el seu historial, el seu palmarès (amb 6 títols de la categoria reina), a més del seu màrqueting, parlen per si sols.

Gino Borsoi i Jorge Martín durant el GP de València / Foto: Europa Press
Gino Borsoi i Jorge Martín durant el GP de València / Foto: Europa Press

KTM vol el retorn de Jorge Martín

Sigui com fora, només un sortirà guanyar d'aquesta lluita que s'ha convertit en un beneït problema per als de Borgo Panigale. Mentrestant, la resta d'equips del Mundial no perden ull de la decisió final de Ducati, ja que, sigui quina sigui l'elecció, deixaran escapar un parell de bons pilots, perquè només hi ha un seient per a tres candidats. La cúpula italiana continua demorant la seva decisió final, ja que tenen la paella pel mànec, i no tenen gens de pressa ni volen precipitar-se en la seva última elecció. Pel que sembla, portaran el nomenament del company de Pecco fins més enllà de Mugello. En concret, es parla d'Assen, la setmana del 28 al 30 de juny.

El desig més gran de Ducati, el que seria perfecte per als seus interessos, és mantenir a Marc i Jorge, un a l'equip oficial i un altre en el Pramac, però els dos ja han assegurat que es mouran cap a un equip oficial, sigui Ducati, o no. I mentre els de Borgo Panigale s'ho pensen, la resta de marques es mouen temptejant ambdós pilots. A Martinator no li faltaran ofertes, però segons informa el diari Marca, en les últimes dates s'ha obert una possibilitat inesperada, que també estava pendent del tro de Cervera, KTM.

Jorge Martin Ganador MotoGP Algarve / Foto: EFE
Jorge Martin celebrant la seva victòria en Portimao / Foto: EFE

KTM, pendent de Ducati

Un fitxatge que podria significar el seu retorn a l'equip austríac, amb el que corria en Moto2. En aquell temps, la moto oferta a Martín per debutar en MotoGP no era tan competitiva com esperava, i l'espanyol va decidir fitxar per Ducati, ja el 2020, una cosa que no va caure massa bé a KTM, que va retirar el patrocini de Red Bull al pilot. Ara, tot ha canviat, ja que malgrat que Jorge estava vetat, ara podrien intentar la seva arribada, i fins i tot li oferirien recuperar el patrocini de les begudes energètiques.

Els austríacs continuen tenint les seves opcions, amb Pedro Acosta i Brad Binder lligats, i també han parlat amb Marc Márquez. Ja han demostrat que el GasGas Tech3, la seva estructura satèl·lit, funciona com l'equip oficial, com s'ha vist amb el murcià, a qui li donen més bola que a Jack Miller. De moment, Martinator, esperarà Ducati, però si el deixen escapar, podria convertir-se en el principal rival de cara a futures campanyes.