No ha començat la temporada de 2024, que promet tenir grans al·licients amb Marc Márquez com a principal protagonista a cavall de la Ducati de Gresini, però els equips de MotoGP ja estan pensant, en la seva gran majoria, en el 2025. Si bé és cert que els resultats de la pròxima campanya influiran, sense cap dubte, en les decisions de cara a 2025, són molts els que estan planejant a dos anys vista. Sobretot KTM, que vol fer un pas de gegant, continuant amb les seves bones sensacions, per posar-se a l'altura de Ducati i discutir-li el tron que actualment ostenten.

I és que els de Borgo Panigale són els grans triomfadors, ara per ara, de la graella. Gigi Dall'Igna és un dels grans protagonistes de Ducati, sent el pare de la Desmosedici GP, que ha permès als italians sortir del pou en el qual es trobaven el 2013, just abans de l'entrada del gran artífex del ressorgir de Ducati. La marca vermella ha estat capaç de guanyar i, una cosa més difícil encara, mantenir-se a dalt de tot. Han estat dos anys consecutius en què els transalpins han guanyat, aquest últim millorant els seus números, la qual cosa suposa que tothom vulgui recalar a la seva escuderia.

Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE
Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE

Gigi Dall'Igna parla sobre l'èxit de Ducati

"Parlant de MotoGP, hem acumulat 17 victòries en la temporada, hem guanyat amb sis pilots dels vuit que teníem a la graella. Hem portat tots els nostres pilots al podi. Això significa que la moto funciona bé amb tots els estils de pilotatge. 44 podis en total. Però el número que més m'impressiona és el nou, les nou vegades que hem tingut un podi tot Ducati," va dir Dall'Igna a 'Campioni in Festa', un acte amb què Ducati ha celebrat la històrica temporada que l'ha vist triomfar en totes les principals categories esportives.

"El 2021 vam tenir el primer podi íntegrament Ducati i em vaig emocionar molt. Aquest any ha passat nou vegades, és una cosa increïble. Per acabar, hem fet 17 poles de 20. El que més em va impressionar és això: passem de ser l'únic constructor que necessitava concessions, a ser l'únic constructor sense concessions, i això també és una cosa increïble", va remarcar el de Thiene.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

Unes paraules a què va afegir la seva satisfacció i la seva incredulitat: "Hem tingut un any per estar orgullosos, ens hem esforçat molt i hem tingut la nostra recompensa. Si algú m'hagués dit fa uns anys que veuríem Ducati liderant els campionats del món, hauria pensat que seria impossible aconseguir tals resultats".

KTM i el salt que esperen a Ducati

Tanmateix, és conscient de la dificultat que comportarà el 2024, primer per igualar uns números estratosfèrics, i segon amb el clar ascens de la resta de marques, que voldran acabar amb l'hegemonia italiana en MotoGP. "Ara el llistó ja és molt alt, ser capaços de fer fins i tot un pèl menys del que hem fet aquest any ja seria una cosa molt important", va assegurar Dall'Igna, conscient que això d'aquest any és, pràcticament, irrepetible.

Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press

L'italià va analitzar el que pot ser la pròxima temporada en el campionat de MotoGP i es va mostrar confiant que tant KTM com Yamaha faran un pas endavant. "Veig a KTM i Yamaha en primera línia ja l'any que ve", va assegurar. La marca austríaca ve en ple creixement i, per a 2025, vol donar la destralada definitiva amb Marc Márquez a l'equip oficial.