LaLiga, va confirmar aquest dimecres un acord estratègic amb el fons d'inversió internacional CVC per injectar 2.700 milions d'euros en la competició i els clubs. Es tracta d'un ambiciós pla d'inversió que permetrà dotar LaLiga i els Clubs de recursos amb l'objectiu de continuar la transformació cap a una companyia global d'entreteniment digital, enfortint la competició i transformant l'experiència dels aficionats.

L'operació s'executarà a través de la creació d'una nova societat a la qual LaLiga aportarà tots els seus negocis, filials i 'joint ventures' i en la qual CVC tindrà una participació minoritària de l'aproximadament 10% del capital. Addicionalment CVC aporta fons a LaLiga a través d'un compte en participació, un acord a llarg termini que alinea els interessos de LaLiga, els Clubs i CVC. LaLiga mantindrà intactes d'aquesta nova societat les seves competències esportives i d'organització i de gestió de la comercialització dels drets audiovisuals.

LaLiga valora la transacció en 24.250 mil milions d'euros, una valoració que reconeix el lideratge de LaLiga com una de les competicions esportives més destacades a nivell mundial, així com el seu potencial de creixement a través d'una major presència digital enfocada en la interacció directa amb els fans, la inversió en marca i projecte esportiu i la internacionalització, en un esforç coordinat entre LaLiga i els clubs. Es tracta d'una valoració superior a la que s'ha estudiat en altres projectes de característiques similars.

Aquest acord té per objectiu, explica LaLiga, liderar la transformació que està vivint el món de l'entreteniment i impulsar al màxim totes les oportunitats de creixement que tenen els Clubs per desenvolupar un nou model de negoci que els permeti diversificar i intensificar la generació d'ingressos i els models de comercialització, accelerant la seva transformació digital. Passant de l'actual model mono-producte, basat gairebé exclusivament en el partit i en la venda dels drets audiovisuals, a un model multiproducte / multi-experiencial, de relació directa amb l'aficionat, basat en tecnologia i en capacitats digitals i analítiques.

Per això, LaLiga assegura que ja es troba en camí de transformar-se en una companyia global, amb el millor contingut d'entreteniment, forta presència digital i capacitat de captura i anàlisi de dades que permetin una interacció directa omnicanal amb tots els aficionats i amb un enfocament clar en l'optimització de l'experiència pels fans.

La inversió en millora de la competició repercutirà directament en la millora de l'experiència i en el creixement del nombre d'aficionats. Les capacitats tecnològiques de l'ecosistema de LaLiga i els Clubs també es veuran reforçades i oferiran nous continguts, nous canals i nous mercats.

LaLiga

Repartiment

Els 2.700 milions euros que aportarà CVC es concentraran directament en un 90% en els Clubs, inclòs també el futbol femení, futbol semiprofessional i no professional de la mà de la Reial Federació Espanyola de Futbol i en el Consell Superior d'Esports (més de 100 milions d'euros). Es tracta, per tant, d'un acord estratègic integrador, equitatiu i democràtic, que no només blinda la viabilitat econòmica de tots els Clubs del futbol espanyol, sinó que els obre un nou present i futur en permetre'ls avançar en el seu desenvolupament i transformació una dècada.

LaLiga destaca els recursos aportats per l'acord amb CVC tindran a més "un efecte multiplicador no només al món del futbol, sinó en la capacitat de crear marca Espanya, així com en la creació d'ocupació per al sector i en l'atracció de talent".

Per a la posada en marxa d'aquest pla estratègic els Clubs de futbol assumeixen un compromís de destinar la inversió que reben a l'impuls del seu propi Pla de Desenvolupament acordat amb LaLiga, que inclourà les següents àrees principals: estratègia esportiva, infraestructura, desenvolupament internacional, desenvolupament de marca i producte, estratègia de comunicació, pla d'innovació, tecnologia i dades i pla de desenvolupament de continguts en plataformes digitals i xarxes socials. Tot això incorporant la sostenibilitat, el bon govern i la diversitat com a valors fonamentals del model.

CVC aporta a aquest projecte tot el seu potencial financer, la seva capacitat de gestió i el seu coneixement expert en el desenvolupament de negocis esportius per la seva àmplia experiència de més de 25 anys en competicions internacionals de rugbi, volley, tennis, Moto GP, Formula 1 i les seves relacions amb socis tecnològics essencials per a la posada en marxa dels projectes concrets d'aquest pla.