L'Oficina de Clubs de LaLiga, que recolza als 42 clubs per assessorar i impulsar el seu creixement en diferents àrees de negoci i desenvolupar projectes estratègics, ha realitzat el segon viatge de feina internacional, després de l'èxit de l'any passat a Londres, a la regió alemanya de Renània del Nord-Westfàlia, amb l'objectiu aquesta vegada de crear sinergies amb alguns dels principals clubs de la Bundesliga i, d'aquesta forma, compartir experiències i estratègies d'àmbit comercial sobre explotació d'infraestructures tant en dies de partit com de no partit.
Així, els clubs de LaLiga que han participat en aquest viatge han mostrat un gran desplegament d'experiències per potenciar aspectes clau en els seus models de negoci de cara a incrementar els seus ingressos o la millora del fan 'engagement' dins dels seus estadis, tant per als dies de partit com per als de no partit. Allotjar diferents tipus d'esdeveniments, el lloguer d'espais dins dels estadis o proporcionar una variada oferta d''hospitality' per als aficionats són algunes de les opcions que els clubs espanyols ja incorporen a les seves instal·lacions.
Jaime Blanco, director de l'Oficina de Clubs de LaLiga, va assenyalar que "aquesta expedició ha servit perquè els clubs de LaLiga es nodreixin d'exemples i comparteixin amb altres clubs europeus els seus plans per impulsar una millor experiència per a tota mena d'aficionats quan assisteixen a un partit, amplificant els usos de les seves instal·lacions els dies en què no hi ha competició. D'aquesta forma, donem resposta a aquesta nova era en el futbol, que conjuga la part esportiva amb una de més sensorial i innovadora més enllà dels 90 minuts de partit."
Aquest desplaçament ha permès examinar a l'expedició de LaLiga les iniciatives dels seus homòlegs alemanys a l'hora d'aprofitar de manera comercial els espais dels seus recintes en matèria d''hospitality' i 'general attendances', les estratègies que implementen en els clubs de la Bundesliga per generar noves fonts d'ingressos en els dies de partit, tant en la prèvia de la trobada com després dels 90 minuts, però també en els dies de no partit.
En aquest sentit, durant les tres jornades del viatge els clubs de LaLiga han establert contacte amb algun dels clubs més emblemàtics del país germànic i els seus respectius estadis com el Borussia Dortmund i el seu Signal Iduna Park, un dels recintes futbolístics més grans del panorama europeu. També amb el Borussia Mönchengladbach i el Borussia-Park, un dels estadis amb més fan engagement d'Alemanya i que incorpora un hotel entre la seva oferta per a tots els públics. Igualment, amb el Bayer Leverkusen i el BayArena, un recinte amb diferents experiències sensorials per a l'aficionat, així com amb el Schalke 04 i el Veltins Arena, un estadi convertit en un espai polivalent per acollir multitud d'esdeveniments de diferent tipus; i el FC Köln i el seu RheinEnergie Stadium, un estadi famós per acollir algunes de les gires d'artistes musicals més reconeguts internacionalment.
L'Oficina de Clubs està formada per un equip de LaLiga especialitzat en consultoria i assessorament en 8 àrees de negoci: comunicació, estratègia digital, infraestructura de negoci, desenvolupament internacional, marca, màrqueting i comercial, tecnologia i recursos humans.
Aquest equip treballa de forma propera amb cadascun dels 42 clubs a fi que tots puguin treure el màxim rendiment a cada una de les àrees dels equips de LaLiga. Amb la posada en marxa d'aquest departament es consoliden els processos de treball que han donat fruit en ingressos, creixement digital, augment de presència a nivell internacional o desenvolupament de projectes tecnològics, entre d'altres.