LaLiga i SportBoost han celebrat la segona edició de 'Meet LaLiga EA Sports', un esdeveniment que ha reunit, a la seu de la competició, nombroses personalitats del món de l'esport, incloent esportistes i responsables de clubs de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion, així com a representants de companyies com AstraZeneca, Warner o DAZN.
En la seva intervenció, el president de LaLiga, Javier Tebas, va assegurar que "la tecnologia i aquest tipus d''empreses emergents' que estan avui aquí ens ajuden a evolucionar la manera de transmetre els hàbits esportius i millorar l'experiència de l'esport per als aficionats. Fa més de deu anys nosaltres que aposta per la tecnologia i crea continguts a l'avantguarda del mercat, però hem de seguir millorant i innovant de forma constant".
Per la seva part, Iker Casillas, fundador de SportBoost, va remarcar que "hem d'aprofitar la nostra posició com a esportistes amb una carrera reeixida per obrir el camí a les futures generacions, utilitzar el nostre bagatge per fer confiança i animar a les noves generacions a apostar pel sector esportiu per desenvolupar les seves idees aquí. En els últims anys hi ha hagut una revolució tecnològica, hem d'aprofitar els seus beneficis per continuar desenvolupant les seves parts bones i aprofitar aquests per disminuir els possibles efectes negatius que pugui tenir".
CONVERGÈNCIA
Durant la jornada es van organitzar diferents taules de debat en les quals es va analitzar el paper de les tecnologies emergents en l'esport. En aquest sentit, experts de diverses multinacionals, com Juan Bermúdez Tejero, Licensing Manager de Warner Chapell Music; Víctor Marín, Head Acute Care a Astra Zeneca; i Eugenio Blanco, Vicepresident Content Engagement en DAZN, van exposar el seu punt de vista sobre l'avenç d'aquestes tecnologies.
Referent a això, Blanco va apuntar que "en un entorn que avança tan ràpid, necessitem enfocar-nos en horitzons més propers. En el nostre àmbit, moltes de les aplicacions que avui estem explorant es convertiran en pràctiques més generalitzades. Implementarem més tecnologia en els nostres broadcasts, editant contingut esportiu per oferir experiències personalitzades. Volem que cada usuari pugui elegir i, pràcticament, convertir-se en el seu propi realitzador. Això obrirà la porta a una nova forma d'interacció amb l'esport i, en general, a una conversa transformadora en la indústria".
SOLUCIONS INNOVADORES
Un jurat integrat per representants de LaLiga, SportBoost i experts de l'ecosistema d'emprenedoria i innovació va avaluar les propostes de cinc 'empreses emergents' finalistes. Finalment, la companyia Audioshake va resultar la guanyadora d'aquesta competició per la seva eina que ofereix control avançat sobre l'àudio per a edicions en temps real, destacant pel seu alt grau d'innovació i el valor que pot aportar a LaLiga i als clubs.
Les quatre 'empreses emergents' finalistes que van acompanyar Audioshake en la jornada van ser A-Champs d'Espanya, que transforma l'entrenament de futbol en una experiència immersiva mitjançant tecnologia avançada; DriveCast de Xipre, que crea experiències en viu utilitzant realitat augmentada per a retransmissions esportives; Proto, també dels Estats Units, una plataforma de comunicació hologràfica interactiva en temps real; i Rezzil, que optimitza el rendiment esportiu utilitzant la realitat virtual (RV), a través d'entrenaments immersius i dinàmics.
L'èxit de la segona edició de 'Meet LaLiga EA Sports' ha estat "rotund", van assegurar, amb un 20% més de participants respecte a l'edició anterior. Aquest esdeveniment subratlla el compromís de LaLiga i SportBoost amb el foment d'iniciatives tecnològiques que impulsin el futur de l'esport, posicionant-se com a referents en la promoció d'empreses emergents que aporten valor afegit a l'ecosistema esportiu.