Lamine Yamal va tornar a meravellar el món el passat diumenge contra l'Alabès. Malgrat que no va veure porteria, el futbolista format a la Masia va tenir un paper decisiu en la victòria culer. Seva va ser l'assistència a Robert Lewandowski en l'únic gol del partit, però a més d'això va oferir un repertori de jugades que va fer aixecar en més d'una ocasió el públic de Montjuïc del seu seient. A més, tot plegat va acabar amb un nou rècord del '19' blaugrana que supera Leo Messi en un nou registre.
El nou rècord de Lamine Yamal que deixa enrere Leo Messi
Segons el portal d'estadístiques Opta, Lamine Yamal va superar un rècord de Messi a la Lliga completant 11 dels 21 driblatges que va intentar. La millor marca de l'astre argentí a la competició domèstica és de 10 en 20 intents, registrada en un partit contra el Mallorca l'any 2007. Sense cap mena de dubte, Lamine està destinat a ser un dels millors dribladors de la història del Barça, almenys si continua així durant la pròxima dècada. Amb només 17 anys, ja és una referència mundial en aquest aspecte.
Ara mateix, és el líder indiscutible de futbolistes amb més driblatges completats amb èxit de la Lliga, amb 72. El segon és Dodi Lukebakio, amb 64, i completa el podi Kylian Mbappé, amb 46, molt lluny de les estadístiques del futbolista blaugrana. El partit contra l'Alabès va ser només una nova demostració de tota la qualitat que posseeix Lamine a les seves botes. El més sorprenent de tot és que tot això és capaç de fer-ho amb només 17 anys. El seu veritable sostre és inimaginable.
La jugada increïble de Lamine Yamal que també recorda Leo Messi
D'entre les jugades impressionants que va protagonitzar Lamine Yamal contra l'Alabès, va haver-hi una que va destacar per sobre de totes, fent la volta al món. Va ser just en l'inici del partit, quan el jove extrem culer va agafar la pilota al seu propi camp i, amb diversos retalls consecutius, va deixar enrere mig equip txuri urdin per després assistir Raphinha amb l'exterior. El brasiler estava desmarcat, però el seu xut va marxar desviat.
Va ser una jugada digna del millor Messi. De fet, les comparacions amb ell no van tardar a florir. Per a Lamine Yamal, qualsevol comparació amb l'argentí blaugrana serà injusta i tindrà les de perdre, però veient la jugada, és impossible no recordar-se de l'exfutbolista culer. Només el temps dirà si les expectatives amb Lamine s'acaben complint. De moment, va per bon camí.