Ja fa unes setmanes que va transcendir que, Lawrence Stroll, propietari del 25% de les accions d'Aston Martin, podria decidir vendre aquest percentatge a la petrolífera saudita i actual patrocinadora principal de l'equip, Aramco. Aquests rumors, tot i que no van de la mà, tenen molt a veure amb la possible 'retirada' del seu fill Lance Stroll de la F1.

El pilot canadenc ha tingut una temporada d'allò més difícil i l'arribada de Fernando Alonso i la innegable pallissa quant a registres de l'asturià tampoc l'ha ajudat. Primerament, va ser una doble fractura de mans abans de començar la temporada que el va privar de preparar-se com la resta de pilots durant la pretemporada, però en sumatori als resultats, i a un nou dur accident a Singapur i la posterior no participació en la carrera en conseqüència, no només tindria a Stroll pare per la labor que el seu fill deixi de banda la Fórmula 1, sinó que la mare del pilot, Claire-Ann, també.

Accidente Stroll Singapur / Foto: Europa Press - Antonin Vincent
Monoplaça de Lance Stroll, retirat per les grues a Singapur / Foto: Europa Press - Antonin Vincent

El futur de Fernando Alonso a Aston Martin és cada cop més complicat

El canvi de caps a Aston Martin no té perquè ser negatiu per a Alonso. De fet, el bicampió del món té molt bona relació amb el president de la companyia, Amin Hassan Nasser, que, a més a més, es va deixar veure visiblement orgullós del resultat de l'espanyol després del seu podi a la carrera de casa seva a Jeddah.

Sigui com sigui, en les darreres setmanes, s'ha parlat molt seriosament que Fernando Alonso té una visió molt poc optimista del monoplaça de 2024. Es parlava que l'escuderia britànica ja havia introduït millores del cotxe del pròxim curs i, a la vista de tots està, que el seu rendiment és cada cop més i més pobre. Per aquesta raó, la bomba del possible fitxatge de Fernando Alonso per Red Bull ha estat com una dosi d'esperança per als seguidors de l'asturià després de veure com el seu brillant inici de temporada ha quedat en un miratge.

Fernando Alonso podio Miami / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, al podi de Miami / Foto: Europa Press

La 33 ara està més a prop d'un Alonso a Alpine que no pas de l'Alonso a Aston Martin de finals de temporada, però, certament, tot i la transcendència que ha tingut el rumor la seva possible arribada a Red Bull, sembla pràcticament impossible que els actuals dos millors pilots de la graella comparteixin box. Max Verstappen, ni el seu pare Jos, suportaran tenir l'ombra d'un pilot que els pugui vèncer de veritat.

Daniel Ricciardo, el qui té més a guanyar

Mentrestant, amb Checo Pérez que segueix sense reforçar la seva imatge i Aston Martin que segueix afegint-li benzina al foc amb el segon abandonament consecutiu de Fernando Alonso a Mèxic, el qui té més a guanyar és Daniel Ricciardo. Les seves possibilitats de tornar a Red Bull són perfectament reals i, amb la clara missió de ser el segon pilot, l'australià acceptaria aquest rol amb un somriure a la boca. A més a més, precisament Ricciardo, va ser un dels millors pilots sobre l'asfalt de l'autòdrom Hermanos Rodríguez.