Fernando Alonso mai no ha amagat que un dels motius pels quals va decidir sortir d'Alpine per fitxar per Aston Martin va ser la seva relació amb Sebastian Ocon. L'asturià, escarmentat amb la seva històrica baralla amb Lewis Hamilton en Mercedes, estava fart de l'actitud del francès, a la qual cosa es van afegir les promeses incomplertes d'Alpine, incapaç de fabricar un monoplaça competitiu. Fernando Alonso sabia que a Aston Martin anava a tenir com a company a Lance Stroll, ni més ni menys que el fill del cap, Lawrence Stroll.

És per això que des d'un primer moment Fernando Alonso va provar de tenir una relació amigable amb Lance Stroll, amb bones paraules i consells, al que el canadenc va respondre amb entusiasme. "Lance és un pilot que pensa com un company d'equip, com ja vam veure a Bakú. L'any passat, em va passar al contrari. Jo era, sempre, el primer objectiu del meu company i això, òbviament, és una cosa que no beneficia en absolut a l'equip", va arribar a afirmar Fernando Alonso.

Alonso podia avançar Stroll?

En l'inici de la temporada, la diferència en pista entre Fernando Alonso i Lance Stroll ha estat espectacular. Malgrat conduir el mateix monoplaça, els resultats de l'asturià han estat molt superiors, demostrant ser un pilot molt més experimentat i de més nivell. Tothom sabia que, tard o d'hora, ambdós pilots s'anaven a haver d'enfrontar, moment en què es veuria la veritat. I aquest fet es va produir a la cursa a l'esprint de dissabte a Àustria. Lance Stroll era 4t i Fernando Alonso 5è i l'asturià tenia més ritme de carrera. Semblava que l'avançament s'acabaria produint, però l'asturià no va atacar, generant tota mena de rumors.

A França han arribat a afirmar que Fernando Alonso té prohibit per contracte avançar Stroll, uns rumors desmentits per Pedro de la Rosa, comentarista de Dazn que assessora Aston Martin. "La sintonia interna ara mateix és perfecta i això no canviarà si un dia el canadenc és més ràpid que l'espanyol o si es troben en pista", va explicar De la Rosa. "És veritat que és una mica com a au protectora de Stroll, que no vol posar-se en embolics, no vol pressionar-lo perquè hi pugui haver un toc entre ambdós i sigui un zero per a l'equip. Amb un altre pilot, probablement li hauria atacat", va afegir Antonio Lobato, el comentarista principal de Dazn de la Fórmula 1.

De les explicacions d'Alonso al missatge de Stroll

Els rumors sobre el no-intent d'avançament de Fernando Alonso va provocar que l'asturià donés les seves explicacions. "Amb el teu company d'equip has de tenir una cura extra. Necessitava una volta més. Una altra oportunitat de DRS. Vaig ser molt a prop a la corba 7, però... però no és un revolt en el qual avançar", va manifestar l'asturià. "El meu enginyer em va dir que en les últimes tres voltes pressionés el botó d'energia només per passar, o una mica així", va afegir.

El dubte, tanmateix, no s'ha acabat d'aclarir, sobretot pel missatge que el mateix Lance Stroll va llançar per la ràdio al seu equip quan Fernando Alonso li estava a punt d'avançar. "Digueu-li a Alonso que no perdem temps en lluitar".