Fernando Alonso i Aston Martin s'han convertit en els grans protagonistes de l'inici del Mundial de Fórmula 1 2023. Malgrat alguns avisos, ningú no esperava que l'escuderia britànica pogués passar de ser una més de la zona mitjà baixa de la graella a poder ser a dalt, i molt menys a poder trepitjar el podi en les 3 primeres curses del campionat. Tanmateix, no tot són somriures al paddock d'Aston Martin. I és que el pas dels britànics a l'elit està deixant un gran assenyalat, Lance Stroll, que amb un cotxe competitiu està deixant veure totes les seves carències.
🔴 F1 GP Azerbaidjan, DIRECTE | Última hora de la cursa i Fernando Alonso
Aquest divendres, sense anar més lluny, Aston Martin va haver d'afrontar el primer moment de crisi de la temporada. Durant la qualificació per a la graella del GP de l'Azerbaidjan, va fallar el DRS d'ambdós pilots, fent-los perdre velocitat punta. Alonso, que hauria estat 4t, per davant de Carlos Sainz, va salvar els mobles amb un espectacular 6è lloc. Lance Stroll, per la seva part, es va esfondrar i no va passar de la 9a posició, per darrere de Lando Norris i de Yuki Tsunoda.
Lance Stroll, molt lluny de Fernando Alonso
I és que a ningú no se li escapa que Lance Stroll és pilot de la Fórmula 1 per ser el fill de Lawrence Stroll, magnat canadenc propietari d'Aston Martin. L'estratègia de l'escuderia britànica sempre ha estat la mateixa, la d'unir a l'equip el fill del cap amb un pilot guanyador i experimentat. Fins ara, el líder va ser Sebastian Vettel, que va ser substituït per Fernando Alonso l'estiu passat.
El problema és que, mentre que amb un cotxe poc competitiu les diferències no eren massa d'elevades, ara s'està veient que, sense ser un mal pilot, Lance Stroll no està capacitada per lluitar amb els millors. En circumstàncies normals, Lance Stroll tindria tots els números de sortir d'Aston Martin, que amb un cotxe de primer nivell necessitaria dos pilots d'elit. No succeirà i Fernando Alonso haurà d'anar sol, la qual cosa encara pot generar més malestar si Lance Stroll continua rendint a un nivell tan allunyat del de l'asturià.
QUE GRAN ÉS FERNANDO ALONSO!
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) April 28, 2023
Amb un ull en la pista i amb un altre al retrovisor espiant si se li obre o no el DRS ����#AzerbaiyanDAZNF1 �������� pic.twitter.com/wmuvoR91wW
Aston Martin, problema menor amb el DRS
Malgrat el problema sofert amb el DRS a Bakú, l'optimisme regna al pàdoc d'Aston Martin, que considera que el primer pack de millores que s'ha inaugurat a l'Azerbaidjan està donant els seus resultats. Amb un nou aleró com a principal canvi, amb l'objectiu de millorar el rendiment del cotxe en les rectes, s'ha vist que l'Aston Martin és més competitiu i que és més a prop que mai dels Red Bull i els Ferrari.
Hi ha qui pensa, de fet, que el problema del DRS ha pogut venir bé, ja que ha amagat les millores, que es podran apreciar amb claredat en la cursa si s'aconsegueix solucionar l'inconvenient amb el DRS. Els canvis han obligat a tocar alguns paràmetres que ara cal reajustar. "Podríem haver-ho fet una mica millor, potser quarts en comptes de sisens per, però estic satisfet amb la sisena posició a la graella de diumenge després que vam perdre una mica de rendiment avui per un problema amb el DRS durant tota la jornada", va afirmar Alonso després de la qualificació. L'asturià està tranquil, per la qual cosa a Aston Martin es freguen les mans.