Dissabte de classificació a Singapur en què Lando Norris ha certificat el domini de McLaren per a la divuitena cita del campionat de Fórmula 1. El cotxe papaia ja és el millor de la graella i es va emportar la pole sobre l'asfalt de Marina Bay just per davant de Max Verstappen, que va suplir les mancances del seu cotxe amb una exhibició magistral al volant, i Lewis Hamilton. La gran decepció de dissabte han estat els Ferrari, que van ser els dos pitjors cotxes de la Q3 després que Carlos Sainz protagonitzés un accident. Les grans sorpreses van ser la prematura eliminació de Sergio Pérez i el sisè i setè lloc aconseguit per Hülkenberg i Alonso.
Norris volia confirmar el domini de McLaren des del principi
Ningú no volia perdre el temps a Singapur i els monoplaces no tardarien a sortir als carrers de Marina Bay. S'apagaven els llums del semàfor i era el moment de brillar sobre una pista que ja havia escollit el seu favorit des de l'inici: Lando Norris. L'anglès, que ja pot confirmar que té el cotxe més dominant, arrasava a tots els sectors del circuit urbà sud-asiàtic i es col·locava líder per a la resta de la Q1. Per darrere, la sorpresa eren els dos Ferrari i George Russell.
El pilot de Mercedes, que havia completat una excel·lent tercera sessió d'entrenaments lliures, es barallava amb el seu cotxe en cada revolt del circuit i acabava explotant per ràdio. "Aquest cotxe no és el mateix dels lliures 3, no té adherència", exclamava l'anglès molt emprenyat, intercalant en les seves declaracions alguna paraula malsonant d'aquestes que no li agraden a Ben Sulayem. Els italians van ser contra les cordes fins al final de la primera sessió amb Carlos Sainz en risc de caure eliminat, però el monoplaça vermell del 55 no fallava i acabava la primera sessió per davant de Ricciardo, Stroll, Gasly, Bottas i Zhou, eliminats.
La baralla de Max Verstappen amb el seu monoplaça el va posar contra les cordes
En dies anteriors, Max Verstappen afirmava que si no tens la confiança en el cotxe, és molt difícil dominar sobre un circuit urbà. I precisament això és el que li va faltar al neerlandès: confiança en el seu monoplaça. Com si es tractés d'un poltre salvatge, el cotxe del vigent campió del món era indomable i Mad Max es barallava amb ell en cada revolt, corregint a cada voral i arribant a tocar els murs del circuit. Verstappen no estava còmode i es notava. Era el pitjor de la sessió, però no es rendiria.
Lluny d'espantar-se, el neerlandès agafava el volant amb força, trepitjava l'accelerador arriscant-ne més que mai i pintava de morat el segon sector per posar-se primer. Max no falla i demostra que no li posarà les coses fàcils als nous dominadors de la Fórmula 1. Mentrestant, Fernando Alonso tornava a fer màgia i colava el seu cotxe per davant de Checo Pérez, que venia de lluitar el podi a Baku. El mexicà donava la sorpresa i queia juntament amb Albon, Colapinto, Magnussen i Ocon.
Sainz protagonitza una bandera vermella en una Q3 desastrosa per a Ferrari
Arribada l'hora de la veritat, els galls sortien a pista per lluitar per les posicions privilegiades de la graella. El toro de Verstappen i les papaies de Piastri i Norris es robaven mútuament els morats del circuit, però just abans de tancar la primera volta Sainz protagonitzava un accident que portaria la bandera vermella a Marina Bay. El madrileny, encara amb les rodes molt fredes, perdia el control del cotxe en la volta de sortida i trompejava just abans d'anar-se'n de cul contra el mur. El 55 no podria repetir la gesta de l'any passat i restarien 8 minuts de temps perquè qualsevol dels altres nou pilots rellevés Sainz com a poleman de Singapur.
Amb poc marge per maniobrar, s'encenien els motors a Marina Bay i els dos cotxes taronges encapçalaven la processó de 9 monoplaces que se'l jugarien tot a una sola volta. Piastri era l'encarregat de marcar les primeres referències i Norris de batre-les totes. Semblava que l'1-2 de McLaren estava firmat, però els campions de la graella encara havien de dir l'última paraula: Verstappen minimitzava danys i li robava la segona plaça als papaies, mentre que Hamilton donava la sorpresa i colava el seu Mercedes a l'últim esglaó del podi.
Per darrere, Hülkenberg firmava una volta magistral i aconseguia una sorprenent sisena posició, just per davant d'un Alonso que va tornar a fer màgia i demà serà setè. Els Ferrari van ser els dos grans perdedors de la Q3: després de l'accident de Sainz, Leclerc va tancar una mala volta que, a més, no va ser vàlida per superar els límits de pista i va confirmar que els seus monoplaces seran els fanalets vermells de les posicions privilegiades de la graella. D'aquesta forma, l'ordre per a les primeres posicions per a la cursa de demà serà el següent: Norris (1), Verstappen (2), Hamilton (3), Rusell (4), Piastri (5), Hülkenberg (6), Alonso (7), Tsunoda (8), Leclerc (9) i Sainz (10).