La pole està cada cop més cara en una Fórmula 1 que s'estreny a mesura que avança el calendari. Ara és McLaren qui està clarament una passa per davant de la resta i amb això s'estan disparant les seves opcions per conquerir el Mundial de Constructors i, paral·lelament, les de Lando Norris amb el de Pilots. De fet, el britànic ha partit en les darreres dues cites des d'una posició immillorable per afegir sal a la ferida de Red Bull. L'escuderia austríaca ha perdut la seva privilegiada condició de dominadora i Max Verstappen veu cada cop més gran la taca de Norris en el seu retrovisor al Mundial.

No obstant això, tot i ser el '4' el poleman tant a Zandvoort com a Monza, el neerlandès està aconseguint reduir danys. Amb el GP dels Països Baixos com a excepció, ja que Norris va acabar guanyantla maledicció de la pole és un dels motius principals perquè l'anglès no està podent retallar tants punts com hauria. Al GP d'Itàlia va ficar-li 6 dècimes a un Verstappen que partia 7è, senyal clar que McLaren està en una altra dimensió comparat amb Red Bull. Sigui com sigui, de nou, Norris va tornar a perdre el lideratge durant la primera volta. Si bé aquest darrer dissabte celebrava la setena pole de la seva carrera, diumenge es va arrodonir el 7/7 maleït per a ell: 7 poles que ha fet, 7 primeres posicions que ha perdut durant el primer gir.

Piastri adelantamiento Norris Monza / Foto: Europa Press
Piastri, avançant Norris a Monza / Foto: Europa Press

La maledicció sobre Norris s'està acarnissant aquest 2024

Les sortides és una de les tasques pendents de McLaren. A Zandvoort, tant Norris com Oscar Piastri es van quedar clavats. Verstappen es va posar al capdavant sense majors dificultats en detriment del poleman Norris i l'australià va perdre la seva tercera plaça amb Russell. Una setmana més tard, a Monza, els cotxes taronges van sortir millor i van arribar a la primera frenada mantenint l'u-dos aconseguit el dissabte.

Amb tot, en l'arribada a la xicana Roggia, Piastri va realitzar un magnífic, però arriscadíssim avançament sobre un Norris que va veure's obligat a modificar la seva traçada i Leclerc va treure'n partit. L'anglès va passar de primer a tercer en qüestió de 5 corbes. La d'aquest darrer cap de setmana va ser la seva setena pole perduda en el primer gir, però és que la maledicció s'està acarnissant aquest 2024.

Lando Norris / Foto: Europa Press
Lando Norris, abans de la carrera a Monza / Foto: Europa Press

Rússia 2021 va ser l'inici de la que avui és clarament la pitjor estadística de Norris. Aleshores, va ser el seu excompany Carlos Sainz qui li va arrabassar el lideratge. En l'esprint del Brasil 2023 va ser Verstappen, però és que en aquest 2024, les poles desaprofitades ja en la primera volta van ser en l'esprint de la Xina, a Espanya, a Hongria i als esmentats GP dels Països Baixos GP d'Itàlia.

El problema de determinació de McLaren, la substancial millora de Ferrari i la fusta de Verstappen

I mentre Norris no acaba de mostrar la consistència que requereix un potencial Campió del Món, McLaren també es deixa veure amb dubtes. A Zandvoort, l'escuderia britànica va preguntar per ràdio als seus pilots si veien assolible el podi. Norris va acabar vecent per 22,8 segons de diferència i Piastri va ser 4t després d'una carrera gris per la seva part. A Monza, el jove australià va estar brillant i va ser 2n, però des del box no va haver-hi ordres d'equip (necessàries) perquè Norris, que va acabar 3r, retallés 3 punts més a Verstappen amb el canvi de posicions. Fa l'efecte que l'equip va voler evitar friccions entre ambdós pilots, però a Hongria sí que va haver-hi ordres d'equip. Mentrestant, Verstappen, ara sense el millor cotxe, segueix demostrant la seva fusta de campió, reduint danys cada cap de setmana. McLaren pot assaltar el domini del tàndem Verstappen-Red Bull en els dos Mundials i se'ls hi escaparan els títols per falta de determinació.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!