Lando Norris no admet discussió sota els focus de Singapur, amb Max Verstappen 2n i Oscar Piastri 3r. Tot i que el britànic ha estat en un altre món, el neerlandès de Red Bull ha tornat a minimitzar danys amb una segona posició molt meritòria que suavitza un nou cap de setmana de color totalment taronja.
Tant és així, que tot i tenir un ritme força inferior al del seu company d'equip, Oscar Piastri (3r) ha acabat completant la seva missió d'aconseguir el podi. Per darrere seu, George Russell (4t) ha aconseguit mantenir a ratlla Charles Leclerc (5è), amb Lewis Hamilton (6è), un sòlid Carlos Sainz (7è) i un de nou genial Fernando Alonso (8è).
Norris s'arrenca una etiqueta maleïda
Pràcticament mitja carrera del GP de Singapur es resolia aquest dissabte en una qualy que va tornar a treure Norris com a poleman. Amb el britànic al primer calaix de la graella i amb la bèstia Verstappen a la seva esquerra, naturalment, totes les mirades es remetien a la maledicció de la pole de Norris. Sigui com sigui, aquest cop, el '4' ha sortit bé i ha aconseguit mantenir durant tota la primera volta el lideratge. Sens dubte, un alleujament per a ell en vista que no ha estat fins a la seva setena pole que ha aconseguit treure's la llosa.
De fet, el qui no arrencaria bé seria Verstappen, que ha arribat al vèrtex de Sheares en paral·lel amb Hamilton, encara que amb l'interior. Tot i la millor sortida de l'anglès, Verstappen ha mantingut la segona posició. La primera corba de Marina Bay és un embut, però encara que no hi ha hagut tocs, sí que hi ha hagut diverses excursions amb empremta espanyola. Fernando Alonso i Carlos Sainz se n'han anat per fora, mantenint l'asturià la seva setena plaça i perdent el madrileny dues posicionsper caure a la 12a.
L'estratègia de Ferrari retorna Carlos Sainz a posicions privilegiades
Qui ha obert el ball de les aturades és Alexander Albon llançant el primer undercut d'una carrera de posicions. El moviment del tailandès ha desencadenat les respostes en defensa d'alguns dels seus rivals directes, però, de tots els qui han acabat passant per boxes, ha estat Carlos Sainz qui ha tret més partit.
Ferrari ha trobat un espai per aturar l'espanyol i treure'l sense trànsit amb pneumàtics durs nous. Un encert radical, ja que l'ha dut de la 12a posició real en què rodava fins a la 7a que ha acabat ocupant després de l'aturada de tots els de dalt. Molta més acció en les pantalles dels murs que en l'asfalt, i és que encara que no han faltat els avançaments, les batalles reals es trobaven en la distància.
Lando Norris quasi paga molt car l'avorriment
Batalles per a Piastri i la seva recerca del podi, batalles per a Carlos Sainz amb la seva remuntada en pista, però en cap dels casos per a un Lando Norris que ha mostrat una superioritat preocupant. Sigui com sigui, el de McLaren ha estat a punt de pagar molt car l'avorriment.
A la volta 29, una passada de frenada quasi li costa la carrera, i és que ha estat a mil·límetres de quedar-se enganxat al mur. Ja li va passar a Russell el divendres i de ben poc li ha anat a Norris que li passés a la carrera, aquest cop amb un desenllaç molt més dramàtic. I aquest error no seria l'únic, i és que a la volta 49, Norris arrencaria la pintura del mur després d'assumir un risc innecessari. A més a més, ho feia en la corba en què precisament Russell perdia la direcció a les voltes finals de Singapur 2023.
El Mundial segueix estrenyent-se
I tot i que un nou monopoli de Norris ha acabat amb l'anglès més a prop del lideratge del Mundial, Verstappen ha aconseguit que una pallissa que per moments era d'un segon per volta acabi plasmant-se en la general en només 7 punts. Això sí, en el Mundial de Constructors, amb Verstappen essent 2n i Checo Pérez (10è), Red Bull segueix perdent pistonada després que Norris i Piastri hagin pujat al 1r i 3r graó del podi, respectivament.