La temporada de Ferrari està sent un autèntic desastre. La marca italiana continua arrossegant els problemes d'anys anteriors i no aconsegueix tornar al camí de la victòria, aquella que el va fer ser una de les marques històriques de la Fórmula 1. L'equip dirigit per Frederic Vasseur porta fent voltes d'algun temps ençà i no és capaç de donar amb la tecla que l'apropi de nou al Top.
De fet, ha estat una continuació de l'anterior. Es va substituir Mattia Binotto, però de res no han servit els canvis a l'escuderia italiana. L'alta degradació dels pneumàtics i els problemes de fiabilitat dels seus monoplaces han suposat que s'hagi consumat la seva pitjor arrencada des de 2009, i no han estat capaços de trepitjar el podi en cap dels tres grans premis.
Problemes en Ferrari
Els de Maranello són quarts al mundial de constructors, molt lluny dels Red Bull que juguen en una altra lliga, i del lloc que per història haurien d'estar lluitant. Per davant tenen un renovat Aston Martin, amb un Fernando Alonso pletòric en totes les curses fins ara, i a Mercedes, els que haurien de ser els seus rivals per aconseguir el primer lloc de l'"altra lliga", tenint en compte que la marca austríaca no té competència.
El problema és que ni tan sols són a prop dels monoplaces de Fernando i Hamilton. El SF23 no està tenint el rendiment que s'esperava i Charles Leclerc i Carlos Sainz no estan aconseguint resultats. A aquests problemes, se'ls en suma un altre que, segons com es miri, podria ser fins i tot més important.
I és que està creixent la tensió entre els dos pilots de Ferrari. Tot va passar a Austràlia, concretament a la Q3. Leclerc hauria demanat ajuda a Sainz perquè li donés rebuf, ja que venia en volta ràpida, però allò no va ocórrer. El pilot madrileny va afluixar el ritme i al monegasc no li'n va quedar cap altra que avançar-lo, la qual cosa el va fer perdre temps.
La relació entre Leclerc i Sainz, molt freda
Després de l'esdevingut, Leclerc, per la ràdio del seu equip, va ironitzar sobre la suposada ajuda que li havia ofert el seu company "Carlos m'ha donat un rebuf molt agradable entre les corbes tres i quatre", va dir visiblement enfadat. Potser, el francès no sigui capaç de reconèixer els seus propis errors i hagi de donar-li al madrileny la culpa de tots els seus mals.
El pilot de Mònaco no veu Sainz com a una amenaça ni com a un company per ajudar. El veu com un número dos, una segona espasa que és allà perquè ell ho aprofiti. Potser és culpa de Ferrari per no haver deixat les coses clares abans. Sigui com fos, la relació entre ambdós és molt freda.
El francès no vol a Sainz com a company la temporada que ve i, o canvien molt les coses, o el pilot espanyol tindrà peu i mig fora de Ferrari. L'ego de Charles Leclerc és una arma molt perillosa al box italià, així doncs, hauran d'apagar el foc creuat a temps, abans que es declari la guerra. Els problemes continuen.