Charles Leclerc desferma la bogeria tifosi a Monza robant-li la cartera als McLaren. Amb una pista en molt millors condicions pels pneumàtics al final de la carrera, al monegasc li ha funcionat l'estratègia d'una sola aturada, aguantant per davant d'Oscar Piastri (2n) i Lando Norris (3r). Mentrestant, els espanyols Carlos Sainz (4t) i Fernando Alonso (11è) s'han quedat realment a prop del podi i dels punts respectivament, però ambdós han completat una molt bona carrera, malgrat quedar-se sense premi.

Els McLaren tenien totes les de guanyar avui, però segueixen estant mancats de solidesa i d'agressivitat i no han pogut traduir en un gran botí el seu u-dos d'aquest dissabte. Mentrestant, Leclerc segueix en un núvol després de tocar el cel al seu Gran Premi de casa a Mònaco i ara segellar la seva setena victòria al Gran Premi d'Itàlia en el nom de Ferrari.

Els malsons de Norris no desapareixen

Un dissabte de doblet taronja com el d'aquest cap de setmana torna a evidenciar que són els McLaren els cotxes a batre, però no es pot oblidar que les darreres sortides dels homes de l'escuderia britànica estan sent la seva gran tasca pendent. Aquest cop, tant Norris com Piatri sortirien bé, però els malsons del '4' s'han reproduït en l'arribada a la xicana Roggia. Norris hi arribava líder amb Piastri enganxat i Leclerc en tercera posició, però en cap moment esperava que el seu company d'equip li llancés un exterior.

Ha estat un avançament preciós de l'australià, però arriscadíssim i més veient l'embut que és la xicana de Roggia i que es va tancant camí a la segona variant. De fet, amb Piastri ja per davant a mitja xicana, Norris ha hagut d'aixecar i ha sortit de la segona variant derrapant. Hi ha hagut canvi de líder en favor de Piastri, però Leclerc ha vist la finestra oberta i ha estat molt agressiu per aprofitar l'oportunitat i posar-se segon.

Piastri posa les cartes sobre la taula

Les estretors de Monza obligaven Russell a fer-se un recte en la primera arribada a la xicana de Rettifilo i ha desaparegut del mapa pels de dalt, però ha salvat un potencial toc en què s'han vist involucrats Hamilton i Sainz, encara que sense majors conseqüències. Qui no ha tingut la mateixa sort és Yuki Tsunoda, que ha estat la bitlla d'un Nico Hülkenberg que arribava passat i el japonès ha hagut d'abandonar.

Pel que fa a les aturades, l'objectiu de la gran majoria era anar a una, però el ball de boxes ha arribat força d'hora per a alguns pilots com Fernando Alonso perquè Aston Martin ja ha vist que amb la seva baixa degradació ja en tenien prou per arribar al final amb una parada matinera. I quan els hi ha arribat el torn als més ràpids, Norris ha recuperat la segona posició mitjançant un undercut sobre Leclerc. Piastri, per la seva part, semblava fer justícia pel seu compte encadenant volta ràpida rere volta ràpida per demostrar-li al seu company d'equip que ell volia de debò la victòria.

A Leclerc li funciona anar a una aturada i es corona a la casa 'ferrarista'

Tot semblava quadrat per a Piastri per quedar ell primer i Norris en segon lloc, però els homes de McLaren s'han vist obligats a anar a dues aturades. La seva degradació no era la dels Ferrari i no podien assumir fer-ne només una. Per aquesta raó, Leclerc ha desembocat líder quan ambdós han passat per boxes i les millors condicions de pista i el baix graining dels homes que avui lluïen la granota vermella han fet que ambdós segellessin una primera i quarta posició molt meritòria.

En el cas de Carlos Sainz, Norris li ha tret el podi a falta de 3 voltes, però Leclerc, que partia amb molt avantatge, ha pogut aguantar amb menys de 3 segons de coixí sobre Piastri. D'aquesta manera, Ferrari fa un important cop de puny sobre la taula en el Mundial de Constructors, situant-se a 39 punts de Red Bull, amb McLaren a només 8. Aquest cap de setmana no hi ha hagut sorpasso, però tot apunta que a Baku la setmana que ve hi haurà canvi d'escuderia líder.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!