Que Leo Messi era i encara és un gran negoci a nivell de marca, és evident gràcies a les xifres que genera. El crac argentí va haver de marxar del Barça i va deixar el club blaugrana tocat. Ara el Paris Saint-Germain gaudeix del seu futbol i també de tot allò extraesportiu que aporta el futbolista de Rosario.

Els 8 nous patrocinadors del PSG gràcies a Messi

No va ser una sorpresa que des que es va anunciar el seu fitxatge pel PSG que la samarreta de Messi es vengués com a xurros a les botigues del club parisenc. Una nova estrella que és coneguda arreu del món canviava d'equip. I l'efecte Messi es va notar sobretot en l'aspecte comercial.

Marc Armstrong, director de patrocinis del PSG, va assegurar a EFE que "el 2021, el nostre augment d'ingressos serà molt significatiu, segur que més del 10% respecte al 2020". I tot gràcies a Messi.

Leo Messi celebrant un gol amb el PSG / EFE

I un dels aspectes destacats és que l'argentí ha atret vuit nous patrocinis, a més de contribuir a renovar alguns altres ja presents i emblemàtics. Es tracta de l'arribada de marques que van des de la moda a les criptomonedes i passant per l'alimentació:

  • DIOR: marca de moda
  • Autohero: marca de l'automoció
  • Crypto.com: criptomonedes
  • Gorillas, marca de repartidors
  • Smart Good Things: begudes naturals
  • Volt: beguda energètica
  • Big Cola: beguda energètica
  • Sports Water: aigua aromatitzada

Tot i això, Armstrong reconeix que els nous patrocinadors que han arribat des del fitxatge de Messi no són els principals. Aquest lloc de privilegi està reservat per a Nike Jordan i Accor, cadena hotelera.

Per confirmar-ho, Nike paga 75 milions d'euros per temporada fins al 2032 i Accor paga 65 cada any fins al 2023. A destacar també la vinculació amb Coca-Cola, que va de la mà amb el PSG des de fa 22 anys.

Leo Messi cridant després de fer un gol amb el PSG / EuropaPress

L'efecte Messi potencia la marca PSG

L'efecte Messi és notable i ha aportat molts milions al PSG. El gran club francès ha tingut un creixement brutal a nivell econòmic, però també de coneixement de marca. Es calcula que des del fitxatge de l'argentí en poc menys de mig any han guanyat 15 milions de seguidors a les xarxes socials.

Però això no es queda aquí i la venda de samarretes del 2021 ha superat el milió d'unitats. Mai vist fins ara a París. L'augment està entre el 30 i el 40%. Així doncs, Messi ha aportat vuit nous patrocinadors i ha generat el creixement de la marca de manera increïble.

 

Imatge principal: Leo Messi celebrant un gol amb el PSG / Jan Woitas