Robert Lewandowski va tornar a la titularitat en l'empat del Barça davant del Real Betis (1-1), però la seva tornada a l'onze no va tenir l'impacte que ell mateix esperava. El davanter polonès se'n va anar del partit sense veure porta i sense gairebé ocasions clares, en un partit on el Barça va dominar en moltes fases però mai no va ser realment un vendaval ofensiu. I això, com és lògic, va acabar per desesperar el '9' blaugrana.

Lewandowski venia de ser suplent en l'últim partit de Copa del Rei, la qual cosa ja va ser una petita sorpresa, però Hansi Flick va tornar a confiar en ell per liderar l'atac de l'equip en Lliga. Tanmateix, el partit no el va acompanyar. Amb prou feines va tenir pilotes netes per rematar i, quan els va tenir, ja arribaven amb comptagotes o mal perfilats. El polonès va mostrar el seu habitual treball en pressió i suports, però el seu llenguatge del cos durant el partit va ser cada vegada més frustrat, especialment amb un company en concret: Lamine Yamal.

Lewandowski Lamine Yamal / Foto: Europa Press
Lewandowski Lamine Yamal / Foto: Europa Press

Una societat que no va funcionar

Durant la temporada, Lewandowski i Lamine havien demostrat bona connexió. L'extrem de 17 anys, desequilibrant i vertical, havia servit més d'una assistència a l'ariet i s'havia convertit en una de les principals fonts de perill de l'equip. Però davant del Betis la societat no va funcionar. Lamine es va mostrar fatigat des de l'inici, sense l'espurna habitual ni la claredat a la presa de decisions. En diverses jugades, va triar el driblatge individual en lloc de buscar el davanter polonès, la qual cosa va desesperar visiblement Lewandowski.

Les càmeres van captar diversos gestos del polonès durant el partit: braços alçats, mirades de reprovació i fins i tot alguna indicació directa al jove del planter. No hi va haver esbronc públic, però sí que va quedar patent que Lewandowski no estava gens content amb algunes decisions del seu company.

Un mal dia o alguna cosa més?

Des de l'entorn del vestidor s'insisteix que la relació entre ambdós continua sent bona, i que el viscut en el camp no va ser més que fruit de la tensió del partit i del desig de guanyar. Lewandowski és un líder silenciós, però no oculta la seva frustració quan les coses no surten, i ahir es va notar que no estava còmode.

Lamine Yamal Lewandowski gol Barça Alabès EFE
Lamine Yamal Lewandowski gol Barça Alabès EFE

Lamine, per la seva part, està acumulant molts minuts al llarg de la temporada i, encara que el seu talent és inqüestionable, la seva joventut comença a notar-se en el pla físic. Flick ha insistit en diverses ocasions en què necessita protegir-lo, però també sap que és un dels pocs que genera perill real des del desbordament. Ahir, tanmateix, no va tenir el seu dia.

El Barça necessita més pólvora

El partit davant del Betis va ser un clar exemple dels problemes que està tenint el Barça per convertir domini en ocasions i gols. Amb Lewandowski més aïllat de l'habitual i sense un soci clar als últims metres, l'equip es va mostrar pla i previsible, i no va ser capaç de tancar un partit que tenia controlat.

Flick va prendre nota, i és probable que en els pròxims partits intenti repartir millor els minuts i ajustar els rols ofensius. Lewandowski continua sent el davanter més fiable, però necessita que els seus socis el proveeixin amb més qualitat i precisió. Allò del Betis va ser un avís: si el Barça no afina a dalt, deixarà escapar més punts. I la desesperació del polonès és un símptoma clar que hi ha coses per millorar urgentment.