S'han acabat les il·lusions. Deixant de banda la superioritat absoluta de Red Bull, aquesta temporada es presentava com una de les més obertes que s'han viscut en la història recent de la Fórmula 1. Ferrari i Mercedes, dues de les grans escuderies, anaven molt perdudes i no van aconseguir afinar amb els models d'aquest any, així que van tenir un inici de curs complicat. En aquestes circumstàncies, va arribar la revelació d'Aston Martin i la "febre Alonso", que somiava a tornar a veure el seu pilot al capdamunt del podi. Quan la 33 semblava més a prop que mai, però, va arribar un cop mortal de realitat.

Hamilton, objectiu: subcampionat

L'evolució de Mercedes durant aquesta temporada és digna d'estudi. Van arrancar el curs en el sentit equivocat i amb una estratègia completament oposada a la dels Red Bull, el cotxe dominant. Van decidir explorar el concepte "sense pontons", cosa que els va llastrar la primera part de la temporada pel que fa a l'aerodinàmica. No obstant això, no van tardar a adonar-se de l'error i van corregir les directrius de fàbrica. A poc a poc, han anat sumant punts i, sense fer gaire soroll, ja són la segona millor escuderia del campionat, posició que havia estat en mans d'Aston Martin, que ha caigut fins al quart lloc

Fernado Alonso, frustrat amb la caiguda del rendiment de l'Aston Martin / Foto: GTRES

El següent objectiu és assaltar també la segona posició en la classificació de pilots. A principi de temporada, el Red Bull semblava imbatible, a anys llum de la resta de la graella. Tot i que, matemàticament, ja han guanyat el mundial de fabricants i Max Verstappen es podria convertir en campió del món a la pròxima ronda, al GP de Qatar, Checo Pérez s'ha convertit en l'ovella negra de la família. Tot un seguit d'errades i mals resultats han fet que es despengi del seu company d'equip i, ara mateix, la seva segona posició al Mundial perilla. Per darrere seu, un Lewis Hamilton despietat i amb ganes de tot s'acosta a una velocitat vertiginosa. Ara mateix, només hi ha 33 punts entre Pérez i un Hamilton que fa por. 

Mercedes, el gran rival de Red Bull

No ho semblava a l'inici de la temporada. Semblava que tot quedaria entre Red Bull i Aston Martin, amb un Fernando Alonso al capdavant comandant una fàbrica en ple desenvolupament. Però Mercedes i Ferrari en saben molt i l'experiència pesa més que qualsevol cosa. Mentre que Alonso ha anat caient a la classificació i la il·lusió per la 33 ha quedat en un bonic record, a Mercedes se li està posant cara de velocitat. Lewis Hamilton, que es veu molt a prop del subcampionat a sis curses del final de la temporada, s'ha tret la màscara i ha deixat aflorar l'animal competitiu que porta dins.

L'objectiu d'aquest any és la plata, però, de cara a la temporada que ve, l'escuderia de les fletxes de plata s'alça com el gran rival de Red Bull. Hamilton ho està deixant tot tant dins com fora la pista amb un sol objectiu: lluitar per un altre Mundial abans de retirar-se. La fàbrica està disposada a donar-li tot el seu suport: "Ens hem fixat objectius molt ambiciosos per al 2024. Canviarem el cotxe considerablement per a l'any que ve. Que puguem o no resoldre tots els problemes que tenim al pilotatge dependrà que es duguin a terme una sèrie de projectes", assegura Andrew Shovlin, enginyer de Mercedes.

El gran problema del W14 és la càrrega aerodinàmica, especialment a la part del darrere del cotxe, i és on els enginyers estan centrant els seus esforços. "Sabem que no tenen la confiança necessària per atacar corbes d'alta velocitat i saber que la part del darrere no lliscarà més del que volen, per exemple", diu Shovlin. Els pilots de la marca també estan d'allò més implicats, especialment Hamilton, que veu el compte enrere per tornar a pujar al capdamunt del podi. "Sé quin és el problema. Només cal aconseguir que els enginyers facin aquests canvis. Aquesta setmana seré a Brackley per visitar el túnel del vent i veure en primera persona si estan fent aquests canvis", assegura el pilot britànic. El lleó té fam, Hamilton assegura un final de temporada no apte per a cardíacs.