Lewis Hamilton ja comença a estar penedit de la decisió que va prendre a l'estiu, quan va optar per abandonar Mercedes, per aterrar en Ferrari. El seu objectiu, lògicament, era tornar a lluitar pel campionat de Fórmula 1, després d'unes quantes temporades molt lluny de Max Verstappen, i poder celebrar el seu vuitè títol. I esperava poder fer-ho a l'escuderia italiana, però la realitat, fins al moment, està sent molt diferent.

La seva adaptació no és l'esperada, i s'ha vist superat pel seu company Charles Leclerc pràcticament en cada circuit. Tan sols va tenir una petita alegria en el Gran Premi de la Xina, quan va aconseguir imposar-se i guanyar la cursa a l'esprint de dissabte, però diumenge va acabar sent desqualificat, igual que el monegasc. I el seu millor resultat ara per ara ha estat el cinquè lloc que va aconseguir l'últim cap de setmana, en el GP de Bahrain.
Però es va quedar a pràcticament 30 segons del guanyador, Oscar Piastri, una cosa que reflecteix l'enorme diferència que existeix ara mateix amb els McLaren. Encara no ha pogut pujar al podi, i ocupa una discreta setena plaça en la classificació general de pilots, molt lluny de l'objectiu que s'havia marcat al principi de temporada. De fet, fins i tot els Mercedes són més ràpids que ell, com demostren els bons resultats que ha obtingut el seu antic company, George Russell, i fins i tot el 'rookie' Andrea Kimi Antonelli.

Hamilton ja s'ha queixat en diverses ocasions del pobre rendiment del cotxe, i no ha dubtat a l'hora de criticar obertament a Ferrari, i assenyalar que no s'han complert gaires de les promeses que li van fer quan el van firmar. I no es va mossegar a la llengua de descriure el SF-25 com un 'extraterrestre', que encara no ha aconseguit comprendre, ni donar les prestacions que li exigeix. "Continua sent una mica extraterrestre, és així com se sent. De vegades ens quedem encallats, jo volia pilotar-ho a la meva manera i que el cotxe s'apropés al meu estil, però això no està funcionant, així que ara soc jo el que s'està ajustant al cotxe" va començar dient.
"Es pilota molt diferent, per exemple, quant a controls electrònics en comparació amb el que tenia en el passat. Mai no havia utilitzat el fre motor en els últims 12 anys i aquí s'utilitza molt fre motor, moltíssim. Això canvia molt la manera de frenar. Per exemple, en l'últim 'stint' estava frenant molt més amb les rodes posteriors, i altres vegades has de posar més pes davant. La finestra de treball és molt més àmplia en comparació amb el que jo coneixia. La clau és mantenir aquesta situació cada cap de setmana. El nostre cotxe requereix un estil de pilotatge diferent i a poc a poc me n'estic ajustant a això. I també el 'set-up', perquè he estat molt lluny del de Charles en els últims dos caps de setmana i a poc a poc me'n vaig apropant als seus reglatges. Espero continuar millorant així" va sentenciar el britànic.