Tot i que en la F1 una mil·lèsima de segon ho pugui canviar tot, la temporada no deixa de ser una carrera de fons i no de velocitat. En aquest sentit, els desenvolupaments dels cotxes són claus i, encara que ja faci tres anys que és Red Bull qui està manant, cal recordar que Mercedes provenia de 7 anys consecutius de mandat.

En aquest sentit, Nico Rosberg va conèixer la victòria mundialista durant la temporada de 2016, sent Lewis Hamilton el guanyador del títol en els altres 6 anys d'hegemonia de la marca alemanya, completant així la seva llegenda amb els 7 campionats de Fórmula 1 que l'igualen amb Michael Schumacher com els pilots més llorejats de la història d'aquest esport. No obstant això, ja amb 38 anys, el pilot britànic podria estar davant la seva darrera temporada en aquest pròxim 2024 i Toto Wolff, cap de l'escuderia, estaria preparant per al seu possible adeu un cotxe competitiu de debò.

Toto Wolff, saludant a la graderia durant el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

Lewis Hamilton, el vuitè Mundial?

En aquest sentit, Wolff va concedir unes paraules a RacingNews365 en què parlava de les bones sensacions de cara al monoplaça que, previsiblement, s'anomenarà W15: “Fins ara, els resultats al món virtual són positius, però hem d'anar amb compte a l'hora de gestionar les nostres expectatives. Necessitem un pas així per posar-nos al dia i lluitar per un campionat, però òbviament si fas un pas radical, això significa molts coneixements nous. Estic segur que Red Bull no s'ha desconnectat, deuen haver arrencat el cotxe de l'any que ve molt abans que tots els altres”, explicava.

En aquest sentit, tot i que Mercedes hagi tingut un any molt irregular, cal recordar que la marca de l'estrella va acabar arrabassant a Ferrari el subcampionat en el Mundial de Pilots, sent una diferència de punts mínima molt diferencial a l'hora del repartiment de fons econòmics per part de la F1. Mercedes sempre s'ha de tenir en compte i més veient la seva història més recent, però el pas del que es parla aquest cop contempla també reduir a 0 els 146 punts de diferència pels quals Verstappen va guanyar el Mundial.

Max Verstappen, celebrant ser campoó del món a Abu Dhabi 2021 / Foto: Europa Press

Així doncs, amb Mercedes molt possiblement de tornada al lideratge, Red Bull defensant l'hegemonia i un Aston Martin que promet de cara a 2024, la temporada Fórmula 1, tot i encara estar a mesos del seu inici, apunta a ser d'allò més emocionant com fa anys que no ho és, o, almenys, fins a la darrera carrera.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!