La Fòrmula 1 s'ha traslladat aquest cap de setmana als Països Baixos, al circuit de Zandvoorg. S'espera un cap de setmana entretingut a casa del líder del Mundial, Max Verstappen, però l'aventura no ha començat de la millor manera. Només havien passat 15 minuts dels entrenaments lliures quan Logan Sargeant ha protagonitzat la imatge més espectacular (i preocupant) de la temporada o, fins i tot, dels últims anys.
Ha estat a la corba 3 del circuit, un revolt llarg en què els pilots intenten pràcticament no trepitjar el piano per no sortir de la pista gens ni mica. No ha estat el cas del nord-americà, però. A l'alta velocitat que anava, ha passat per sobre de la gespa i ha perdut el control del seu monoplaça. La pluja que queia en aquells moments no ha ajudat gens a Sargeant, i la virolla ha estat important. El seu Williams ha marxat directe contra les tanques de manera molt agressiva, i la col·lisió ha originat un silenci momentani que ha semblat durar anys.
Un accident que posa els pèls de punta
Malgrat el fum que sortia del cotxe, els danys eren clarament visibles. El xassís, partit en dos a la part dreta, on s'ha produït el cop; l'aleró davanter ha sortit volant i la resta del vehicle, destrossat. El que més ha preocupat tothom ha estat el foc que sortia de la part del darrere.
La imatge ha transportat els espectadors i equips a l'horripilant accident de Grosjean l'any 2020. Per un moment, la situació pintava molt malament. Ràpidament, però, el pilot ha donat senyals de vida i ha començat a sortir del monoplaça. El britànic George Russell no ha dubtat a ajudar el seu company en passar pel seu costat. Veient el foc des de fora, els seus gestos cap a Sargeant eren ben clars: "surt d'aquí ja!". Finalment, no hem hagut de lamentar cap tragèdia, Humana, almenys, perquè segur que Williams no estarà content amb el que els tocarà gastar per arreglar el monoplaça.
La cursa per arreglar el monoplaça
L'equip anglès manté l'esperança d'arreglar tots els danys per la classificatòria d'aquesta tarda, però la feina haurà de ser titànica. En velocitat i en despesa. El cost total rondarà els 2 milions d'euros, una quantitat que molta gent no consideraria necessària per a un pilot que deixarà l'escuderia a finals d'any.
Òbviament, els entrenaments lliures s'han aturat amb aquesta acció. Malgrat la velocitat de l'organització en retirar el cotxe i netejar la zona, tot sense patir cap risc, quan els pilots han pogut tornar a sortir a la pista només quedaven 2 minuts de prova. Avui a les 15 h començarà la primera classificatòria, i l'aparició de Sargeant és encara incerta. L'equip segueix treballant per a permetre'l participar, però sembla altament improbable.