Fernando Alonso va tornar a donar mostres de les grans mans que atresora. A bord del AMR24, l'asturià va acabar cinquè en la jornada de classificació, i sisè en la cursa de diumenge. Un resultat que, veient els de l'any passat, podria tenir gust de poc, però que conscients de la realitat d'Aston Martin, que és el cinquè cotxe de la graella, té gust realment d'or. Així ho va demostrar el protagonista, al terme del Gran Premi de Suzuka, amb declaracions en les quals assegurava que era una de les millors curses de tota la seva trajectòria.
Basant-se en la classificació, la qual cosa Alonso ha recordat, Aston Martin és el cinquè cotxe de la graella, la qual cosa hauria de situar Fernando entre la novena i la desena posició, i per això el cinquè lloc en la classificació va ser "un petit miracle" i el sisè en cursa "un gran miracle". Actuacions que no passen desapercebudes per a ningú, ni tampoc les seves declaracions, en les quals no es mossega la llengua.
Fernando Alonso celebra la seva actuació en Suzuka...
"Mai ningú no recordarà Suzuka 2024. He acabat sisè, he fet cinquè en la crono, però per a mi crec que tenim clarament el cinquè millor cotxe. Red Bull i Ferrari estan en una altra lliga a part i McLaren i Mercedes són davant de nosaltres, així que la nostra posició natural és novè i desè a cada crono i en cada cursa. Tindré aquesta cursa sempre en la meva memòria, però segurament serà abandonada pel públic en general dins de dos o tres dies", va dir orgullós el bicampió del món quan va finalitzar el Gran Premi a terra japonès.
L'asturià va saber mantenir Oscar Piastri per darrere, amb una estratègia que va recordar a la mateixa que va fer servir amb George Russell a Austràlia, i que va acabar amb un accident del pilot britànic. Allò li va valer a Fernando Alonso per 'guanyar-se' una penalització de 20 segons, segons la FIA, per frenar a deshora i desencadenar presumptament l'accident del pilot de Mercedes en la penúltima volta.
... i envia un dard a la FIA
Precisament, el d'Oviedo ha llançat un dard enverinat a la FIA, quan li van preguntar per la seva estratègia per defensar-se de l'assetjament del pilot de McLaren. "No sé el que dir, ja després d'Austràlia, igual em desqualifiquen per a la resta del campionat. Està clar que tenint Piastri darrere, donar-li DRS era una manera de defensar-me de Russell. Segurament treia una mica de la bateria en l'última recta perquè Piastri s'apropés a un segon. Crec que també el va utilitzar Carlos l'any passat a Singapur, donar-li el DRS al segon per protegir-se del tercer. I és una cosa normal, com fem totes les curses," va dir Fernando Alonso.