L'ambient hostil que es respira a Ducati, en contra de Marc Márquez, pot ser un factor decisiu de cara a 2025. En l'acte de clausura dels de Borgo Panigale Campioni In Festa, es va esbroncar el nom de l'ilerdenc quan el presentador, Guido Meda, el va esmentar per preguntar-li a Pecco Bagnaia per ell. Existeix certa animadversió de l'afició italiana cap al '93' per la seva rivalitat amb Valentino Rossi i pel caràcter competitiu, guanyador i, de vegades, agressiu del català.
Una situació que no li va impedir de decidir-se per Gresini, malgrat pertànyer a la factoria Ducati. Però l'octocampió del món ja sap que s'haurà de guanyar l'afecte de la que serà la seva nova família, una cosa fins i tot més difícil que aconseguir el seu novè campionat del món. Més enllà de l'equip de Nadia Padovani han estat vàries les marques interessades a aconseguir tenir entre les seves files al millor pilot de la graella, com va descobrir Paolo Campionti, propietari del Prima Pramac Racing, que va voler formar un dream team amb el '93' i Jorge Martín.
Tots es van barallar pel fitxatge de Marc
No obstant això, des de Ducati van exigir al català firmar per dos anys, condicions, que no estava disposat a acceptar perquè només volia comprometre's per un any amb el seu nou equip, i així tenir poder de decisió sobre el seu futur més pròxim, el 2025. KTM va ser una altra de les escuderies que va intentar fer-li lloc, sol·licitant a Dorna augmentar el seu nombre de motos en graella, de quatre a sis, petició que va ser rebutjada.
Així doncs, els austríacs, amb un merder amb els seus pilots (cinc per a quatre motos), lluny de poder incorporar l'ilerdenc, van haver d'arribar a un acord amb Pol Espargaró perquè deixés de ser pilot en actiu. D'aquesta manera, l'única cara nova de MotoGP, Pedro Acosta, va poder pujar a la categoria reina, tal com estava estipulat al seu contracte.
No és estrany que, pràcticament, totes les marques de la graella es barallessin pel fitxatge de Marc Márquez, tenint en compte que és el millor pilot de la graella. En les últimes hores, ha sortit a la llum, un altre equip que ha estat interessat a aconseguir els serveis del '93', Aprilia.
Aprilia obre les pueras a Márquez
L'equip de Noale segueix en constant creixement, gràcies, en part, la intervenció d'un Aleix Espargaró que ha aguantat contra vent i marea, i que ha permès evolucionar la moto. Els italians continuen confiats a continuar fent passos cap endavant per ser una de les escuderies contendents al títol.
Massimo Rivola, el capitost a Aprilia, ha deixat caure que van estar interessats en el '93', encara que la seva intenció era la de tenir la millor moto: "Crec que Marc volia la millor moto per lluitar i s'ha demostrat que és la Ducati, canvia poc la moto d'un any per a un altre (si és la GP23 o GP24). Marc ho ha fet per tornar a guanyar campionats amb la millor moto". Tanmateix, no ha desaprofitat l'oportunitat de tirar la canya i deixar les portes obertes a Márquez per a 2025: "el nostre objectiu és fer la millor moto. Marc és el pilot més fort de la graella i si haguéssim tingut l'oportunitat de tenir-lo, l'hauríem valorat".