El Mundial de MotoGP 2024 promet ser un dels més ajustats que es recorden. Res millor per celebrar els 75 anys des que la categoria reina va començar a denominar-se com MotoGP, amb un campionat que està en un puny. Jorge Martín, líder de la classificació de pilots, està demostrant ser el més ràpid i el més regular, en una campanya que, precisament, es decidirà per aquests petits detalls, perquè tant Pecco Bagnaia com Marc Márquez, també estan demostrant ser molt competitius, tal com s'esperava d'ells.

A tot això, i per afegir-li un toc de picant, cal sumar-li l'ingredient del ja etern dilema de Ducati. I és que amb el torinès amb el seu seient blindat fins a 2026, queda per decidir qui l'acompanyarà al box vermell a partir de l'any que ve. Enea Bastianini, Márquez i Martín són els principals candidats per fer-se càrrec del seient més cobejat de la graella, pel que sembla, el que menys opcions té és el de Rimini, quedant la pugna entre el català i el madrileny, que estan molt pendents del que decideixi la firma bolonyesa.

Marc Márquez i Jorge Martin al podi de Le Mans Europa Press
Marc Márquez i Jorge Martín al podi de Le Mans / Foto: Europa Press

L'eterna decisió de Ducati

S'especulava amb la possibilitat que els de Borgo Panigale anunciessin, una vegada per sempre, l'oficialitat del nou pilot en el pròxim Gran Premi, aquest cap de setmana, del 31 de maig al 2 de juny, a casa seva, en el mític circuit de Mugello. No obstant això, sembla que la decisió final, de la qual estan pendents els pilots i molts dels equips, es retardarà. I és que l'elecció de Ducati provocarà, de segur, una reacció en cadena amb moviments dels pilots descartats cap a altres escuderies.

Si bé Martinator ha deixat clar que la seva única opció és ser pilot de fàbrica, sigui a Ducati o en qualsevol altra firma, el discurs del tro de Cervera té més matisos. El '93' ha passat d'assegurar el mateix que Martín a afirmar que li val amb qualsevol equip que li ofereixi l'última versió de la moto, deixant oberta la possibilitat de recalar en el Pramac i fins i tot de seguir a Gresini, en cas que els de Borgo Panigale decideixin proveir als de Faenza de l'última actualització de la Desmosedici.

Massimo Rivola, CEO d'Aprilia / Foto: Europa Press
Massimo Rivola, CEO d'Aprilia / Foto: Europa Press

Aprilia, pendent de Márquez

Sigui com fora, cada vegada són més els rumors que apunten a diferents desenllaços, i el silenci de la marca bolonyesa tampoc no ajuda. En tot aquest embolic ha volgut jugar les seves cartes, Aprilia que, entorn de la retirada d'Aleix Espargaró que abandonarà l'equip de Noale a final de temporada, vol trobar el seu substitut. Preguntat per l'opció d'incorporar al '93' sota el seu paraigua, el CEO de la firma italiana, Massimo Rivola, va assegurar a Dazn que "estem preparats per a qualsevol opció, volem guanyar i volem el millor, així que mai no diguis mai".