Segueix el joc de trons a Ducati. Quan tots els camins conduïen al salt de Jorge Martín a l'equip oficial de Borgo Panigale, la irrupció de Marc Márquez a cavall d'una Desmosedici GP23 (muntura desactualitzada) amb la qual està obtenint grans resultats, està fent dubtar els capitostos de la marca bolonyesa. Els italians tenen un beneït problema perquè estan buscant la fórmula ideal per tenir contents als tres millors pilots de la graella, sense que cap d'ells hagi d'abandonar la seva escuderia.

Tanmateix, tant Martín com Márquez comparteixen el mateix objectiu: ser companys de Pecco Bagnaia el 2025. Si bé és cert que Martinator fa molt temps que fa mèrits, a Ducati no tenen tan clar el camí a seguir, perquè la possibilitat de tenir a una llegenda viva a l'equip, amb tot el que això suposa, és molt seductora. Si ens remetem als números actuals, el '89' és qui parteix amb avantatge, ja que ha demostrat ser el més ràpid, el més regular i és l'actual líder del Mundial de MotoGP i el gran favorit.

Marc Márquez avançant Jorge Martín esprint Portugal / Foto: EFE
Marc Márquez avançant Jorge Martín en Portugal / Foto: EFE

KTM entra en escena

Sense oblidar-nos d'Enea Bastianini, que també està en la terna per continuar a Ducati oficial, sembla que el de Rimini és el que més complicat ho té. Amb tot i això, excloent Bestia de l'equació, la decisió és molt complicada, perquè els dos pilots espanyols, en major o menor freqüència, volen el mateix. En aquest xoc d'interessos està immers Ducati, que haurà d'escollir bé el timming, sense excedir-se'n massa en el temps, perquè la resta d'equips de la graella estarà molt pendent del que succeeixi amb el '89' i el '93'.

Sobretot KTM, que sembla ser la firma que més a prop és d'arrabassar-li l'hegemonia a Ducati i que ja va estar a prop de fitxar Marc Márquez abans de desembarcar a Gresini. El de Cervera vol una moto de fàbrica, una muntura actualitzada, la qual cosa inclou la de Bagnaia o qualsevol altra que sigui en disposició d'oferir-la-hi, i allà entren els austríacs. En aquest sentit, una llegenda del motociclisme com Marco Melandri ha parlat, i ha assegurat que un dels dos pilots se n'anirà amb els de Mattighofen.

Marco Melandri en la seva etapa en el WSBK el 2018 / Foto: Europa Press
Marco Melandri en la seva etapa en el WSBK el 2018 / Foto: Europa Press

KTM vol al 'descart' de Ducati

"Segons la meva opinió, si no és l'equip Lenovo per a ell, no tindrà cap problema a anar a KTM. O ell o Martín aniran a KTM", va dir l'italià abans d'afegir que, un dels dos, haurà de baixar de la 'burra'. "Algú haurà de baixar de la Ducati i repeteixo, estic convençut que seran Márquez o Martín: un dels dos se n'anirà a KTM", va tancar Melandri. Allà, el '93' no tindria problemes amb els seus patrocinadors, que sí que entren en conflicte en el cas que pugi l'equip oficial de Borgo Panigale.

Sigui com fos, a Ducati deixaran escapar dos bons pilots, la qual cosa no passa inadvertit per a la resta de la graella, que vol pescar en riu revolt. En tot cas, si Martín no es converteix en pilot de fàbrica, abandonarà el Pramac, sent KTM una opció molt atractiva. Si no ho fa Marc, tampoc no seguirà en el Gresini, i, de nou, els austríacs podrien intentar aconseguir-lo a ell, que poden ser els majors beneficiats.